با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

علامه دهر اَبَرمرد معرفت نفس و معارف بود/ روستای ایرا غار حرای آیت الله حسن زاده آملی است

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر/  استاد برجسته آیت الله حسن زاده آملی با اعلام اینکه علامه دهر ابرمرد معرفت نفس و معارف بودند، گفت: روستای ایرا غار حرای حضرت علامه حسن زاده آملی است.

آیت الله عباسی خراسانی عصر امروز در دومین سالگرد ارتحال ملکوتی عارف واصل، علامه ذوفنون و سالک توحیدی حضرت آیت الله حسن حسن زاده آملی، در روستای زادگاهش ایرا بخش لاریجان، اظهار کرد: حضرت علامه حسن زاده مظهر سمیع و بصیر بود.

وی با اشاره به نقش ولایی و ولایتی حضرت علامه ذوفنون،گفت: ایشان سیر جسمانی و معرفتی داشتند و می فرمودند سوره اسرا سفرنامه الهی پیامبر اسلام است و به اخلاق علمی و عملی پیامبر اسلام اقتدا می کردند.

شاگرد برجسته آیت الله حسن زاده آملی با بیان اینکه تعبیر مقام معظم رهبری از معظم له سالک توحیدی، عالم ربانی، نادره دوران و علامه ذوفنون است، بیان کرد: سیر علامه دهر از روستای ایرا شروع شد همانگونه که تابع رسول اکرم بودند زیرا علامه تابع خاص پیامبر اسلام بود.
وی تصریح کرد: روستای ایرا، غار حرای حضرت علامه حسن زاده آملی است و سیر ایشان از آمل، تهران و قم ادامه داشت و با کوله باری از معرفت، سیر علمی و علمی دوباره به زادگاه خود بازگشتند چنانکه  پیامبر اسلام از مکه معراج را آغاز کرد، نادیدنی ها را دیده و ناگفتنی ها را شنیدند تا دوباره به مدینه و مکه بازگشتند.

عباسی خراسانی با اعلام اینکه ویژگی سالک توحیدی و عالم ربانی اهل جنت از نگاه امام صادق(ع)، یادآور شد: وجه منبسط و چهره باز برای جذب افراد داشتند، معظم له صاحب قلبی رئوف و دلی مهربان بوده و زبان لطیف و نرم داشتند.
وی بیان کرد: در خصلت های شناسنامه معرفتی و سیر و سلوکی حضرت علامه حسن زاده آملی آمده است که در خوش رویی زبانزد بودند و نام حسن برازنده شان بود، گفت: آثار ایشان به خصوص الهی نامه را حتما دریابید و عمیق مطالعه کنید.

این واعظ نام آشنا با اعلام اینکه علامه دهر ابر مرد معرفت نفس و معارف بودند، ادامه داد: خصوصیت شان این است که اگر دیگران کارهای عرفانی را از نظر و علم شروع کرد استادمان از بصر و نادیدنی ها کارش را آغاز کرد.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.