با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

فعالیت 2 هزار مرکز افق در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه کشور

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف مراکز افق در امامزادگان واجب التعظیم برای فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در نظر گرفته شدند و امروزه در بیش از 2 هزار امامزاده و بقعه متبرکه مراکز افق فعالیت میدانی و مستمر دارند.

حمید مجیدی ‌مهر در حاشیه برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف مازندران به میزبانی آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل، اظهار کرد: مازندران از استان های شاخص در رشته های قرآنی و مسابقات قرآن است و در هر دوره سطح کمی و کیفی بالایی را در بین شرکت کنندگان شاهد هستیم.

وی افزود: سومین سال است که در مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف مازندران حاضر هستم و پیشرفت روزافزون را هر ساله می توان در این رویداد مهم قرآنی، فرهنگی و دینی مشاهده کرد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه امسال هم در مازندران شاهد رشد ویژه در عرصه کمی و کیفی هستیم و حتما برگزیدگان این مسابقات در مازندران چهره های برتر در مسابقات سراسری کشور خواهند بود، تصریح کرد: سال گذشته در چهل پنجمین دوره مسابقات حدود 42 هزار نفر ثبت نام کننده داشتیم و امسال این عدد به 58 هزار نفر رسیده است.

مجیدی مهر بیان کرد: مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران تخصصی ترین مسابقات قرآنی کشور بوده و از سطح کمی و کیفی بسیار بالایی برخوردار است البته برگزیدگان این دوره از مسابقات در چهل و یکمین دوره مسابقات بین المللی شرکت می کنند.

وی با اشاره به جوایز برگزیدگان رویدادهای قرآنی، یادآور شد: در مسابقات قرآن بیشتر مباحث معنوی مطرح است ولی با توجه ویژه نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور جوایز در برخی بخش های قرآنی از 70 درصد تا چهار برابر افزایش داشته است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: در مسابقات بین المللی قرآن کریم امسال حدود نیم میلیارد ریال برای نفر اول اختصاص می یابد و رتبه های دیگر نیز جوایز ارزشمندی خواهند داشت.

مجیدی مهر در زمینه رشد و توسعه مراکز قرآنی اوقاف و امور خیریه کشور در سطح استان ها، بیان کرد: مراکز افق در امامزادگان واجب التعظیم برای فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در نظر گرفته شدند و امروزه در بیش از 2 هزار امامزاده و بقعه متبرکه مراکز افق فعالیت میدانی و مستمر دارند.

وی گفت: به دنبال اتصال سایر اماکن متبرکه به این شبکه بزرگ هستیم هرچند ظرفیت ها در اوقاف و امور خیریه فراوان است و باید براساس منویات رهبر انقلاب اسلامی که فرمودند باید امامزادگان و بقاع متبرکه قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند، گام های اساسی، ماندگار و اثرگذار برداریم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.