با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

تماس 1157 آملی با سامانه 125 در 5 روز/ قطعی برق و محبوس شدن در آسانسور عامل اصلی مأموریت ها

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری آمل گفت: در پنج روز گذشته تعداد یک هزار و 157 تماس با سامانه 125 این سازمان برقرار شده که نیمی از علمیات به دلیل قطعی برق و محبوس شدن در آسانسورها است.

روح الله اسماعیلی با اشاره به افزایش چشمگیر تماس های مردمی با سامانه 115 آتش نشانی در روزهای گذشته اظهار کرد: طی روز های اخیر خبر داد.

روح الله اسماعیلی با اعلام این خبر بیان کرد: در پنج روز گذشته تعداد یک هزار و 157 تماس با سامانه 125 این سازمان برقرار شده است.

وی افزود: تعداد ۷۴ عملیات آتش نشانی در این مدت زمان مربوط به اطفاء حریق، امداد، نجات و خدمات ایمنی بوده که توسط آتش نشانان ایستگاه های پنج گانه شهر آمل با موفقیت پایان یافت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل با اشاره به گرمای هوا و قطعی برق در روند افزایشی مأموریت های آتش نشانی، تصریح کرد: حدود نیمی از عملیات معادل ۳۵ عملیات در این بازه زمانی مربوط به مأموریت های مرتبط با قطعی برق بوده است که تعداد زیادی نجات افراد محبوس شده در داخل آسانسورها به دلیل قطع جریان برق در مناطق مختلف شهری آمل بوده که همه عملیات با موفقیت پایان یافت و حادثه ناگواری گزارش نشد.

اسماعیلی با اعلام اینکه در محله هایی که برق قطع می شود افزایش قابل توجه حجم تماس های لحظه ای مردم را شاهد هستیم، یادآور شد: در توصیه به شهروندان درخواست می شود پس از محبوس شدن در آسانسور حین قطعی برق آرامش خود را حفظ کنند و آگاه باشند که نه آسانسور بدون جریان برق سقوط می کند و نه اکسیژن به پایان می رسد.

وی با اشاره به اینکه افراد محبوس شده در گام بعدی با شماره ۱۲۵ تماس بگیرید و پس از اعلام آدرس دقیق محل، منتظر رسیدن نیروهای امدادی باشید، متذکر شد: مهمترین مسئله در استفاده از آسانسور هنگام قطع ناگهانی و پیش‌بینی نشده برق این است که در بسیاری از ساختمان های امروزی تجهیزات پیشرفته وجود دارد و آسانسورها نیز به سیستمی به نام Black out یا برق اضطراری مجهزهستند که هنگام قطع ناگهانی برق آسانسور را تا توقف در سطح یکی از طبقات پشتیبانی می کند.

اسماعیلی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه ای نیز باید توسط صاحبان، مدیران ساختمان، مدیران فنی و تأسیسات مجتمع های مسکونی و تجاری در نظر گرفته شود، بیان کرد: مهمترین اقدامات بازرسی ادواری همه بخش ها و اجزای آسانسور به صورت ماهانه از سوی شرکت های معتبر و نصب سیستم برق اضطراری برای آسانسور، زنگ هشدار و تلفن یا آیفون اضطراری برای آسانسورها است.

وی خاطرنشان کرد: افراد نسبت به تست و راه اندازی دیزل ژنراتورهای مجموعه خود اقدام کرده و سوخت مورد مصرف دیزل ژنراتورها تأمین شده باشد تا در زمان قطع برق، به سرعت در مدار قرار گرفته و جریان برق محل را تأمین کند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.