با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

لزوم توجه شرکت‌های دانش‌بنیان به صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات/ کاهش هزینه غذا با تغییر ترکیب سفره مردم

منتشر شده

در

وزیر صنعت با اشاره به لزوم توجه شرکت‌های دانش‌بنیان به صنعت ماشین‌سازی و ساخت تجهیزات، گفت: کاهش هزینه غذا با تغییر ترکیب سفره مردم در دستور کار قرار دارد.

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / سیدرضا فاطمی امین صبح امروز در حاشیه بازدید از شرکت‌های لبنی و تولید شیر و فرآورده‌های آن صنعت در این شهرستان اظهار کرد: امروزه صنعت غذا در کشورمان ایران پیشرفت زیادی داشته و این مهم باعث افتخار است البته باید به سمتی حرکت کنیم که رشد و ترقی روزافزون را شاهد باشیم.

وی افزود: در صنعت غذا به لحاظ کیفیت و تولید در وضعیت مناسبی هستیم و شرکت‌هایی بزرگی داریم که بیشتر محصول نهایی آنها با کیفیت بالا تولید می‌شود و در این بخش دست به صادرات می‌زنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های بزرگ در زمینه ماشین‌سازی ورود موفق داشتند، تصریح کرد: امروزه صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات صنعت برتر است البته باید بسنجیم تا چه زمانی می‌توانیم محصولات را به کشور اطراف صادر کنیم پش باید با تولید ماشین‌آلات، تجهیزات و فناورزی دست به تولید بزنیم و در زمینه ماشین‌سازی هم از تولیدکنندگان استقبال و هم حمایت می‌کنیم.

فاطمی امین با بیان اینکه صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر در صنعت غذا ارزان‌سازی است خوشبختانه سطح تولید و کیفیت واحدها و شرکت‌های تولیدی صنایع غذایی در کشورمان مطلوب است و باید به سمت ماشین‌سازی و دانش‌بنیان شدن آن برویم.

وی با اعلام اینکه کاهش هزینه غذای مردم از نکات مهم و کلیدی است، که با تغییر ترکیب سفره مردم اتفاق می‌افتد، بیان کرد: ممکن است نتوان قیمت گوشت و لبنیات را پایین آورد و ارزان کرد ولی می‌توان با ترکیب‌های دیگر میزان کالری مورد نیاز مردم را تأمین کرد که هم به لحاظ کیفیت بالا بوده و هم با قیمت مناسب ارائه شود که این مهم در برخی شرکت‌ها انجام می‌شود.

وزیر صمت با بیان اینکه سرانه مصرف لبنیات در ایران پایین است، ادامه داد: این میزان خیلی پایین‎تر از حد مطلوب است و قبول داریم که قیمت لبنیات بالا است ولی این محصول نسبت به سایر مواد غذایی با توجه به وجود مواد مغذی موجود در شیر ارزان‌تر است.

فاطمی امین با اعلام اینکه پروتئین موجود در شیر یک چهارم هزینه پروتئین در گوشت است، یادآور شد: اگر بتوانیم شیر را خوب فرآوری کنیم می‎توانیم در سبد غذایی مردم به صورت انواع فرآورده‌های شیر وارد و جایگزین گوشت کنیم در این صورت هم کیفیت مطلوب حاصل شده و هم هزینه مردم تا یک چهارم کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: ماشین‌سازی و کاهش هزینه سفره مردم کار بسیار مهم ارزشمند است که در دستور کار قرار دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.