با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

پذیرش روزانه 500 بیمار مشکوک به کرونا در آمل/ رشد 4 برابری بستری کرونایی

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به اینکه تعداد بستری‌های بیماران کرونایی در این شهرستان نسبت به گذشته چهار برابر شد، گفت: بیش از 500 بیمار مشکوک به کرونا روزانه در آمل پذیرش می‌شوند.

پژمان خسروی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات، اظهار کرد: پس از پایان پیک ششم کرونا تا آغاز پیک هفتم شاهد دوره طولانی از فروکش بیماری بودیم و حتی در برخی از روزها آمار فوتی ناشی از کرونا به صفر رسیده بود.

وی با اعلام اینکه در سال 1401 تا آغاز پیک هفتم فوتی ناشی از کرونا صفر بود، افزود: پس از آغاز کوتاه مدت پیک هفتم در بیمارستان‌های آمل شاهد دو مورد فوتی بودیم که یکی از فوتی‌ها اهل آمل و دیگر فوتی کرونایی اهل یکی از شهرهای همجوار بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با بیان اینکه پیک هفتم کرونا حدود دو هفته گذشته آغاز شد، تصریح کرد: شهرستان آمل از رنگ آبی هم‌اکنون به رنگ زرد درآمد و تعدادی از شهرهای کشور نیز قرمز شدند.

وی با تأکید بر اینکه تعداد بیماران سرپایی مشکوک در سطح مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌های آمل به بیش از 500 نفر رسیده است، افزود: تعداد بیماران بستری کرونایی در این شهرستان نسبت به قبل چهار برابر افزایش یافته است.

خسروی با اشاره به متغییر بودن تعداد بیماران سرپایی و بستری کرونا در آمل، خاطرنشان کرد: تعداد بیماران کرونایی صعودی است البته سیر بیماری قطع نشده و بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

وی با اعلام اینکه از هر بیمارستان تعداد یک بخش در روزهای ابتدایی موج هفتم به بیماران کرونایی اختصاص داده می‌شود، ادامه داد: تا قبل آغاز پیک هفتم بیمارستان امام علی پذیرش کرونایی‌ها را انجام می‌داد ولی هم‌اکنون دو بیمارستان امام علی و امام رضا در حال پذیرش بیماران کووید 19 هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به اینکه در ابتدای پیک کرونا افزایش زیادی در تعداد بیماران سرپایی داریم ولی بعد دو هفته آمار بیماران بستری بالا می‌رود و هم‌اکنون در مرحله افزایش تعداد بیماران سرپایی هستیم.

وی با اعلام اینکه در پیک‌های گذشته کرونا براساس آئین‌نامه‌ها میزان رعایت مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بیش از 80 درصد رسیده بود ولی هم‎اکنون رعایت پروتکل‌های بهداشتس به زیر 40 درصد رسیده است، گفت: جهش اخیر ویروس کرونا برطبق گفته صاحب‌نظران، ویروس جدید نیست و می‌توان گفت از سویه اُمیکرون با عنوان BA5 است که این جهش سرعت سرایت را بیشتر کرده است و تاکنون درگیری ریوی بیشتری نداشته است.

خسروی با اشاره به خودداری افراد از حضور در اجتماعات و مراسم‌ها بیان کرد: درگذشته رویکردها در ستاد کرونا به سمت ایجاد محدودیت‌ها بود ولی سیاست فعلی تغییر کرده و هم‌اکنون به جای محدودیت حداکثری مسئله رعایت پروتکل، زدن ماسک، تهویه مناسب و رعایت استفاده از 70 درصد ظرفیت اماکن در محیط‌های سربسته مطرح است.

وی با اعلام اینکه در گام نخست به افرادی که رعایت پروتکل ندارند تذکر داده و سپس اقدام به پلمب می‌کنیم، یادآور شد: افراد دارای بیماری‌های خاص، مشکلات تنفسی و سالمندان در تجمعات چه فضای باز و چه فضای بسته شزکت نکنند زیرا بیشتر مرگ و میرها به سنین بالا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای و خاص بازمی‌گردد.

خسروی با اشاره به اینکه تاکنون 873 هزار دز واکسن در آمل تزریق شد، افزود: واکسن نوبت اول برای بیش از 96 درصد افراد بالای 12 سال در آمل تزریق شد، بیش از 90 درصد همشهریان دز دوم واکسن را دریافت کردند و با توجه به همزمانی دز سوم واکسن با روند کاهشی کرونا و عادی‌انگاری مردم بیش از 58 درصد دز سه را دریافت کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اعلام اینکه دز یادآور یا مرحله چهارم واکسن کرونا بعد از 6 ماه تزریق دز سوم انجام شده و برای افرادی که دارای بیماری خاص و زمینه‌ای هستند بیشتر از دیگران توصیه می‌شود، بیان کرد: همه مراکز بهداشتی، مصلا، خانه‌های بهداشت و مراکز شهری و روستایی در ساعت اداری آماده تزریق واکسن به متقاضیان هستند و برای تزریق واکسن در ساعات عصر ستاد شبکه بهداشت و درمان آماده آماده خدمت‌رسانی است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.