با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

گردش مالی ۴۰۰ هزار میلیاردی ۸ هزار شرکت دانش‌بنیان

منتشر شده

در

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته حدود ۸ تا ۱۵ میلیون تومان به صورت علی‌الحساب به هر معلم اختصاص یافت، گفت: هم‌‎اکنون ۸ هزار شرکت دانش‌بنیان با گردش مالی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان فعالیت دارند.

علیرضا منادی سفیدان در حاشیه برگزاری نشست تخصصی کمیسیون اعضای آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل، اظهار کرد: سفرهای این کمیسیون برای پیگیری مشکلات استان‌ها، مسائل مختلف دانشگاه‌ها، آموزش پرورش، شرکت‌های دانش بنیان، مشکل رشته‌های دانشگاه‎های دولتی و آزاد، خیریه‎های مردم نهاد، مهارت فنی و حرفه‌ای و آموزش پزشکی است.

وی افزود: در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به میزبانی مازندران مشکلات مختلف آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، خوابگاه و تغذیه، مسائل شرکت‌های دانش بنیان و مهارت فنی و حرفه‌ای و دیگر بخش‌ها بررسی شد.

منادی سفیدان در پاسخ به سؤالی مبنی بر میزان درصد تحقق بودجه سال ۱۴۰۱، افزود: معتقدم بودجه به میزان بیش از ۷۰ درصد محقق شود.

وی با اشاره به نگاه استراتژیک کمیسیون آموزش و تحقیقات به مسئله آموزش، تصریح کرد: با پیوستن آموزش مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش و انتزاع از سازمان بهزیستی باعث ایجاد سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در وزارت آموزش و پرورش شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اعلام شامل شدن فصل جدید فوق‌العاده ویژه رتبه‌بندی برای معلمان، به افزایش ۳.۵ تا ۶ میلیون تومانی حقوق معلمان در فصل جدید متناسب‌سازی و رتبه‌بندی اشاره کرد و گفت: طی روزهای گذشته حدود ۸ تا ۱۵ میلیون تومان به صورت علی‌الحساب به هر معلم اختصاص یافت.

وی یادآور شد: امروزه در حوزه شرکت‌های دانش بنیان اقدامات مؤثری انجام شد و شاهد هستیم با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری تلاش و زحمات دانشجویان به محصول تبدیل می‌شود.

منادی بیان کرد: تاکنون ۸ هزار شرکت دانش بنیان با گردش مالی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان فعالیت دارند که می‌تواند گام بزرگ و ارزشمند باشد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد ۴۰۰ هزار اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان طی سال گذشته، گفت: فقط ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در پهنه علمی دانشگاه شریف ایجاد شده که با نگاه آماری به میزان ۲ هزار میلیارد تومان فروش و ۳ هزار نفر ایجاد اشتغال در آن می‌توان پی برد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.