با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

اختصاص هزار دستگاه خودروی نجات توسط صلیب سرخ جهانی به هلال احمر ایران

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / رئیس جمعیت هلال جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ۳۰۰ دستگاه آمبولانس برای این سازمان خریداری شد، گفت: یک هزار دستگاه خودروی نجات نیز از سوی سازمان صلیب سرخ جهانی تا پایان سال در اختیار هلال احمر قرار می‌گیرد.

پیرحسین کولیوند عصر امروز در آئین مانوار امداد و نجات ساحلی و بهره برداری از پایگاه امداد و نجات ساحلی در این شهرستان، اظهار کرد: ۴۱ بار واژه بحر و دریا در قرآن کریم آمده و این مهم نشان از اهمیت دریا دارد.

وی افزود: پیامبر اسلام نگاه کردن به خانه کعبه، قرآن کریم، پدر و مادر و دریا را بسیار ارزشمند دانسته که برای آن ثواب در نظر گرفته می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه نگاه به دریا اجر معنوی دارد و برای دریا نقش متعدد و ارزشمند لحاظ شد، گفت: دریا در تأمین غذا به بشر کمک کرده است، لوازم زینتی از دریا کشف شده و در حمل و نقل بار، مسافر و تور گردشگری برای نمایش قدرت و توانمندی خداوند دریا نقش عظیم دارد.

وی با بیان اینکه هر سال تعداد قابل توجهی از هموطنان را در دریا از دست می‌دهیم، بیان کرد: امسال با برنامه ریزی مدون، همت نمایندگان مجلس و عوامل جمعیت هلال احمر باید شاهد کاهش ۵۰ درصدی تلفات نسبت به سال‌های گذشته در دریا باشیم.

کولیوند با تأکید بر اینکه طبق وعده خداوند اگر یک نفر را از مرگ در دریا نجات دهیم انگار بشریت را نجات دادیم، یادآور شد: با تمام توان در کنار همه دستگاه‌ها برای نجات جان و کاهش درد مردم پای کار هستیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۳۰۰ دستگاه آمبولانس برای خدمات‌رسانی توسط جمعیت هلال احمر خریداری شده است که برای استان مازندران نیز خودروهایی در نظر گرفته می‌شود، بیان کرد: تعداد یک هزار دستگاه خودروی نجات نیز از طریق سازمان صلیب سرخ جهانی برای کشورمان در نظر گرفته شده که تا پایان سال در اختیار هلال احمر قرار می‌گیرد تا ناوگان خودروهایی زمینی جمعیت تجهیز شود.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تکمیل تجهیزات انفرادی، تجهیزات نجات و امکانات عوامل این جمعیت در سواحل، با اشاره به ساماندهی وضعیت بیمه ای، شغلی و کاری شبانه روزی داوطلبان جمعیت هلال احمر، گفت: هلال احمر همیشه خادم مردم کشورمان است و به خدمت شبانه روزی خود افتخار می‌کند.

کولیوند با اشاره به نگاه به معیشت و زندگی داوطلبان هلال احمر، بیان کرد: نجات جان همنوعان وظیفه‌ای همگانی است و همانند امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی لحاظ می‌شود.

به گزارش فارس، پایگاه امداد و نجات شهرستان فریدونکنار یادمان شهیدان بلباسی و رسولی در ساختمان سه طبقه به مساحت ۳۳۵ مترمربع احداث شده که برای این پروژه عمرانی بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار درنظر گفته شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.