با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در چهل و دومین سالگرد حماسه 6 بهمن سخنرانی می‌کند

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / فرماندار ویژه آمل گفت: آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مهمان ویژه چهل و دومین سالگرد پاسداشت حماسه اسلامی آمل است که شامگاه پنجم بهمن امسال در مصلای میربزرگ برگزار می‌شود.

ذات الله زارعی در نشست خاطره گویی جانبازان و یادگاران حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: یکی از مهمترین و اثرگذارترین رویدادهای روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی روزهای پایانی سال ۱۳۶۰ در این شهرستان به وقوع پیوست که برای همیشه طومار کمونیست ها در ایران را درهم پیچید.

وی افزود: این حماسه برگ زرین و پرافتخار در تاریخ ایران اسلامی بوده که پایان مارکسیسم در کشور را رقم زد زیرا آملی ها خودجوش بدون سازماندهی دولتی با فطرت پاک مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه کمونیست ها به خیال خام تصرف کامل آمل را در سر می پروراندند تا شمال ایران و کل کشور را در اختیار بگیرند، تصریح کرد: دشمنان در ارزیابی غلط می پنداشتند که مردم آمل با آنها همراه می شوند و با توجه به شرایط ویژه استراتژیکی، نزدیکی به پایتخت و شرایط جنگلی و ویژه آمل را انتخاب کردند.

وی با اشاره به اهداف گسترده انتخاب آمل توسط جنگلی ها و سر به داران، یادآور شد: کمونیست ها چنان سیلی محکمی از مردان و زنان آملی خوردند که تاریخ به خود ندیده و برای همیشه در آن ثبت شده است.

زارعی با تأکید بر اینکه آمل با تاریخ ژرف و بزرگ بیش از یک هزار و ۲۰۰ سال قدمت در تشییع دارد و نخستین مرکز حکومت شیعی علویان پس از حکومت امام علی(ع) است، یادآور شد: آمل همیشه مکان هجمه های متعدد دشمنان از قبل پیروزی انقلاب اسلامی با وجود گروه های چپ بود که با حضور در بین مردم دست به ترغیب و تشویق آنها به سوی افکار و عقاید خود می کردند.

وی آمل را قلب تپنده در شمال کشور دانست و بیان کرد: در حماسه ششم بهمن مردم آمل با تقدیم ۴۱ شهید در کمتر از ۱۰ ساعت طومار مارکسیسم در ایران را در هم پیچیده و پرونده آنها را برای همیشه نابود کردند.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه در اتفاقات جنگل و حماسه ششم بهمن تعداد ۶۷ شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی شد، خاطرنشان کرد: در وصیت نامه سیاسی الهی امام امت نام بردن از آمل باعث یک ماندگاری تاریخی و جهانی در طول تاریخ شده و از مردان و زنان غیور این شهر قدردانی و تشکر شد.

وی با اعلام اینکه آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مهمان ویژه چهل و دومین سالگرد پاسداشت حماسه اسلامی آمل است، بیان کرد: این مراسم همزمان با شب سالگرد حماسه آمل در مصلای میربزرگ با حضور مسؤولان کشوری، استانی، شهری و خانواده شهدا و ایثارگران برگزار می شود.

زارعی با بیان اینکه نباید حماسه ششم بهمن در سالگرد خود تنها به آمل بسنده شود بلکه باید نگاه کشوری و استانی به این حماسه داشته باشیم، ادامه داد: ستاد استانی گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن با حضور استاندار مازندران برگزار شده و امیدواریم کنگره ملی و ستاد کشوری گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال آینده برگزار شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.