با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

لزوم درج حماسه 6 بهمن آمل در کتب درسی دانش آموزان و دانشجویان

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / امام جمعه امامزاده عبدالله آمل گفت: باید با همکاری وزارت آموزش و پرورش حماسه اسلامی ششم بهمن در کتاب درسی دانش آموزان و دانشجویان برای الگوبرداری و ماندگاری در تاریخ ثبت و درج شود.

حجت الاسلام حسین حسین زاده برسمنانی در جمع یادگاران حماسه اسلامی ششم بهم اظهار کرد: مردم آمل خودجوش و انقلابی سال ۱۳۶۰ در حماسه اسلامی ششم بهمن دست به کار بسیار بزرگ زدند و برای یک نیم روز با تقدیم ۴۱ شهید و جانبازان زیادی دست خالی مقابل کمونیست های پست ایستادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه آملی ها برای همیشه بساط کمونیست ها در هم پیچیدند و نابودی آنها را رقم زدند، افزود: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مردم مازندران در سال ۱۳۸۸ با معظم له فرمودند که شهر هزار سنگر این تعبیر کمی است؟ حرف کوچکی است؟ «هزار سنگر» یعنی چه؟ ظاهر قضیه این است که در درون شهر، مردم در مقابل گروه های اشرار و متجاوز سنگر درست کردند، حالا یا هزار تا، یا بیشتر یا کمتر، اما من یک تفسیر دیگری دارم، این سنگرها سنگرهای درون خیابان ها نیست، این سنگرِ دل ها است؛ هزار تا هم نیست، هزاران سنگر است به عدد هر مؤمنی، هر انسان با انگیزه باشرفی، یک سنگر در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد.

حسین زاده برسمنانی تصریح کرد: در بخش امامزاده عبدالله برنامه متنوع برای پاسداشت، نکوداشت و ماندگاری حماسه ششم بهمن در نظر گرفته شده است که یکی از مهمترین برنامه ها برگزاری همایش پدران آسمانی در هفته گرامیداشت حماسه آمل در آستان امامزاده عبدالله است.

وی با اعلام اینکه همه باید برای ماندگاری و جاودانگی حماسه ششم بهمن برای نسل های آینده تمام توان خود را به کار ببنیدیم، متذکر شد: باید با همکاری وزارت آموزش و پرورش حماسه اسلامی ششم بهمن در کتب درسی دانش آموزان و دانشجویان برای الگوبرداری و ماندگاری در تاریخ ثبت و درج شود زیرا باید آیندگان بدانند که این شهرستان تاریخی و بزرگ چه تاریخ عظیمی دارد و در راستای ماندگاری اسلام چه رشادت ها و دلیرمردی هایی داشتند.

به گزارش فارس چندین سال است که موضوع درج حماسه ششم بهمن آمل از سوی متولیان اعلام می شود که این مسئله عموما در قالب اخبار در سخنرانی بیان می شود و پیگیری شایسته ای در این زمینه جهت تحقق صورت نمی گیرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.