با ما همراه باشید

ورزشی

استقبال پرشور آملی ها از دارنده 2 مدال کشتی آزاد جهان و آسیا

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مردم ورزش دوست آمل شامگاه چهارشنبه به گرمی از محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان و عنوان دار طلایی رقابت های آسیایی گوانگژو استقبال کردند.

محمدهادی ساروی کشتی گیر وزن 97 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران پس از افتخارآفرینی در رویدادهای جهانی و آسیایی شامگاه چهارشنبه با اشتقبال پرشور ورزش دوستان، ورزشکاران، پیشکسوتان و خانواده ورزش این شهرستان به زادگاهش بازگشت.

این کشتی گیر نام آشنای کشور با کسب مدال برنز در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان به میزبانی شهر بلگراد کشور صربستان توانست سهمیه المپیک آینده را کسب کند و در وزن 97 کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو چین با شکست رقبای خود به مدال ارزشمند طلا دست پیدا کرد و پرچم سه رنگ کشورمان را در قاره کهن به اهتزار درآورد.

استقبال مدال آور آملی کشتی فرنگی از میدان علویان با استقبال پرشور مردم آغاز شده و پس از کارناوال خودرویی و جشن عمومی در خیابان های اصلی و معابر این شهرستان، در زادگاهش روستای دارکلا بخش مرکزی به جمع گرم خانواده، بستگان و دوستان بازگشت.

محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان به میزبانی صربستان در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم با نتیجه 3 بر 1 مارکوس راگینگر از اتریش را مغلوب کرد تا در دور سوم رقابت ها با نتیجه 7 بر 1 جرارد کورنیزاک از لهستان را شکست دهد.

ساروی در مرحله یک چهارم نهایی پس از شکست دادن فلیکس بالدوف حریف نروژی با نتیجه 4 بر 1 به مرحله نیمه نهایی رسید و در این مرحله حساس و سخت با نتیجه 3 بر صفر مغلوب گابریل روسیلو کیندلان حریف قدرتمند از کوبا شد تا به دیدار رده بندی برسد.

این ورزشکار آملی با نتیجه 4 بر 1 مقابل ابوبکر خاسالاخانوف از بلاروس در مرحله رده بندی پیروز شد تا پس از کسب سهمیه المپیک پاریس به مدال برنز دست پیدا کند.

ساروی در رقابت های کشتی فرنگی نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو چین هم در دور اول با نتیجه 6 بر 3 مقابل رستم آساکولوف از ازبکستان پیروز شد، در دور دوم با نتیجه 3 بر 1 اوزور ژوژوپبیکوف از قرقیزستان را شکست داد تا در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 8 بر صفر اسلام اومایف از قزاقستان را در هم کوبد و به دیدار فینال برسد.

این کشتی گیر وزن 97 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با نتیجه 5 بر 1 یی مینگ لی از کشور میزبان چین را شکست داد و به مدال طلا رسید.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.