با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

اصل اساسی عالم جلوه و تجلی توحید است/ انسان باید مظهر اسرار الهی باشد

منتشر شده

در

قربانعلی مسافر- آمل نیوز/ امام جمعه آمل با اعلام اینکه اصل اساسی عالم جلوه و تجلی توحید است، گفت: انسان باید مظهر اسرار الهی باشد.

حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان در جشن های محله محور شعبانیه در جمع مردم این شهرستان، اظهار کرد: شعبان ماه پر از خیر، برکت و زیبایی است و مسلمانان باید از این ماه و برکات آن استفاده لازم ببرند.

وی با اشاره به اینکه کیفیت سلوک در عبادات جزو مباحثی است که بسیار از بزرگان به آن پرداختند، افزود: شعبان ماه موالید آل الله، ماه برکت، رحمت و حسنات است و قرار داشتن اعیاد ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع) در نخستین روزهای آن به عنوان روز پاسدار و روز جانباز بر ارزش و اعتبار آن بیش از گذشته افزوده است.

امام جمعه آمل با بیان اینکه اصل اساسی عالم جلوه و تجلی توحید است، تصریح کرد: همه ما در مملکت اسلامی سرباز هستیم و باید تمام توان خود را برای خدمت به مردم به کار ببندیم.

وی با اعلام اینکه ماه شعبان فرصتی مناسب برای تجلی توحید در عالم هستی است، ادامه داد: امام حسین(ع) در مسیری قدم گذاشتند تا خداوند در عالم تجلی شود.

یعقوبیان با اشاره به اینکه سبزجامه گان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروزه پاسبانی از مرزهای عقیدتی و مرزهای عزت و شرف کشورمان را برعهده دارند، بیان کرد: ولایت آل الله ثمرات بزرگی دارد و ابرمدارنی را تربیت می کند که در تاریخ ماندگار و اثرگذار هستند، بر در و دیوار این مملکت اسلامی نام امام حسین(ع) و اهل بیت نقش بسته و امام سوم شیعیان هم به عنوان کشتی نجات و مصباح هدی در جامعه زمینه ساز خیر و برکات است.

امام جمعه آمل با بیان اینکه واژه نجات در مقابل هلاکت قرار دارد، یادآور شد: هلاکت به معنای فنا شدن و تباهی است و به فعلیت نرسیدن را هم معنا می دهد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) انسان را نجات می دهد تا انسان به عنوان اشرف مخلوقات مفت و رایگان جان ندهد، گفت: امام حسین(ع) با معارف و مسیرش نجات دهنده است و انسان را به فعلیت انسانی می رساند.

یعقوبیان با اشاره به اینکه افراد بزرگی همانند سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در مسیر اهل بیت به فعلیت انسانی رسیدند و منشا خیر، برکات و مبارزه با ظلم و ستم بودند، ادامه داد: انسان واژه بسیار بزرگی است هرچند در غرب انسان اهمیت ندارد بلکه غضب و شهوت در فرهنگ غرب اهمیت دارد.

وی با اعلام اینکه خداوند علم مطلق، عدل محض، جمال مطلق و خلاقیت و خالقیت مطلق است، بیان کرد: انسان خلیفه خدا است پس باید مظهر اسرار الهی باشد و عمل، لطف، مهر، جمال و رفتارش خدایی باشد.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه انسان فعلی است که به فعلیت رسیده و محدودیت ندارد، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) نجات بخش بشریت است و انسان فعلی می پروارند، البته کسانی که به امام حسین(ع) اقتدا کردند لطف خدا و مهر الهی را به نمایش می گذارند.

وی با بیان اینکه سبزپوشان سپاه پاسداران رزمنده نبرد و جهاد سخت هستند ولی در همه میدان لطف و مهر خدا را بروز می‏دهند، یادآور شد: نیروهای سپاه پاسداران نه تنها در میدان دفاع مقابل ظالمان بلکه در بروز حوادث و بلایای طبیعی همانند سیل، زلزله و شیوع ویروس کرونا یار و یاور مردم بوده و در کنار مردم به فکر گره گشایی و حل مشکل هستند.

وی با بیان اینکه خط جانبازی را کسانی سیر می کنند که عاشق هستند، خود را نمی بینند و انسان های شیدای عاشق لقب گرفتند، گفت: باید از خدا بخواهیم ما را در مسیر شهدا ثابت قدم بدارد و توفیق بهره کافی از فیوضات ماه شعبان را به ما عطا کند.

 

دشمنی دشمنان خدا باعث عزت و اقتدار بندگان می شود

فرماندار ویژه آمل نیز در این مراسم با اعلام اینکه سپاه پاسداران امروزه دارای عزّت در داخل و خارج کشور است و دشمنان نیز با حرکات خود به این عزت کمک می کنند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها با چهره خشن، عبوس و خصمانه‌ای که نسبت به سپاه نشان دادند عزّت سپاه را بیشتر کردند و همیشه دشمنان ما از حمقا هستند.

سید عباس حسینی افزود: دشمن خدا با بندگان خدا دشمنی می کند و این دشمنی بندگانِ خدا را عزیزتر می سازد، چهره آنها را روشن‌تر کرده و باعث اعتلای نام آنها می شود.

وی با گرامیداشت روز پاسدار و جانباز تصریح کرد: اعیاد شعبانیه ما را به یاد افتخارات بزرگ می اندازد هرچند شعبان ماه رحمت، مغفرت، توجه، تذکر و توسل است.

فرماندار ویژه آمل گفت: باید نسل جوان، نوجوان و همه اقشار مردم از زندگی اهل بیت درس انسانیت، شجاعت، دشمن ستیزی، دشمن شناسی، دستگیری نیازمندان و غییرت بگیرند همانند شهدا که در مسیر زندگی فردی، اجتماعی و شخصی خود از اهل بیت و معصومان درس گرفتند و برای همیشه جاوید و ماندگار شدند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.