با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

افتتاح 2200 خانه محیط زیست در کشور/ لزوم گسترش سواد محیط زیستی در جامعه

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / معاون آموزش سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه این سازمان مردم پایه است، گفت: تاکنون 2 هزار و 200 خانه محیط زیست در سطح روستاها و شهرهای کشور افتتاح شد.

 

نورالله مرادی در حاشیه افتتاح همزمان 70 خانه محیط زیست مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه های اساسی گسترش سواد محیط زیستی و مردمی سازی آن، موضوع احداث خانه های محیط زیست است.

وی افزود: تاکنون 2 هزار و 200 خانه محیط زیست در سطح روستاها و شهرهای کشور افتتاح شده تا فضایی برای هم اندیشی، حل مشکلات و معضلات محیط زیستی رقم بخورد.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: هدف اصلی مان در سال 1402 این است که به بحث کیفی سازی خانه های محیط زیست و فراهم کردن زمینه برای مشارکت های مردمی به همراه تولید محتوای مناسب، گردهمایی و رویدادمحوری برای روستاهای دارای خانه محیط زیست بپردازیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری به دنبال کیفی سازی خانه های محیط زیست هستیم، یادآور شد: در هر استان با توجه به اعلام سهیمه لازم، کمی سازی شکل گرفت که احداث بین 80 تا 100 خانه محیط زیست در آنها رقم خورد.

مرادی با اعلام اینکه همه هدف مان در زمینه خانه محیط زیست کیفی سازی آن است، ادامه داد: در زمینه گسترش این خانه ها برای سال جاری برنامه ای نداریم.

وی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست مردم پایه است و بدون مردم فعالیت مان چشمگیر نیست، یادآور شد: زیرا تعداد نیروها، محیط بانان و امکانات محدود است و بدون مشارکت مردمی نمی توان راه به جایی برد.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه برنامه های مختلفی برای جذب فعالان محیط زیست داریم، گفت: چهره های مردمی و ماندگار محیط زیست در سال جاری معرفی می شوند زیرا همیاران محیط زیست زیادی با ما در ارتباط هستند تا از توان و تجربه شان استفاده بهینه شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.