با ما همراه باشید

ورزشی

فعالیت 170 هزار ورزشکار سازمان یافته مازندران/ آمایش سرزمینی در ورزش مازندران اجرا نمی شود

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اینکه حدود 3 درصد جمعیت مازندران ورزشکاران سازمان یافته هستند، گفت: ورزشکاران سازمان یافته ۱۷۰ هزار نفر هستند که بیمه ورزشی بوده و به صورت حرفه ای در ورزش فعالیت دارند.

اسماعیل پهلوان در آئین تجلیل از خبرنگاران ورزشی این شهرستان با اشاره به فعالیت های گسترده حوزه ورزش همگانی، اظهار کرد: هیأت اندیشه ورز اداره کل ورزش و جوانان مازندران به تازگی راه اندازی شده و نشست های آن با نخبگان حوزه ورزش فعال در خارج از این اداره کل برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد ورزشکاران سازمان یافته مازندران حدود ۳ درصد جمعیت مازندران را تشکیل می دهند که این آمار نگران کننده است، افزود: ورزشکاران سازمان یافته ۱۷۰ هزار نفر هستند که بیمه ورزشی بوده و به صورت حرفه ای در رشته های مختلف فعالیت ورزشی دارند.

پهلوان با اشاره به اینکه در آینده نزدیک مجمع هیأت پزشکی ورزشی مازندران و انتخابات رئیس هیأت را برگزار می کنیم تا تغییر نگرش جدی در این حوزه را شاهد باشیم، تصریح کرد: با حفظ سمت معاون ورزش همگانی اداره ورزش و جوانان مازندران به عنوان سرپرست هیأت پزشکی ورزشی استان منصوب شدم تا اوضاع نابسامان این هیأت با برنامه ریزی مدون و منسجم به ساماندهی برسد.

معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران بیان کرد: عدم نظارت، عدم پایش هیأت های تحت پوشش و کم بودن افراد دارای بیمه ورزشی و ورزشکاران سازمان یافته منجر به تصمیمات جدید شده است.

وی با اعلام اینکه باید در ورزش همگانی به دنبال گسترش ورزش در بین همه اقشار مردم باشیم، خاطرنشان کرد: سهم حوزه همگانی با برنامه ریزی برای همه افراد جامعه به تعالی می رسد.

پهلوان با اشاره به برنامه های راهبردی و اجرای سیاست های برنامه عملیاتی، بیان کرد: آمایش سرزمینی در ادارات کل ورزش مازندران اجرا نمی شود و ظرفیت های استان در شهرستان های مختلف دیده نمی شود هرچند براساس رقابت شاهد برخی اتفاقات در حوزه ورزش هستیم.

وی یادآور شد: بخش زیادی از اعتبارات و بودجه ورزش مازندران سهم استادیوم های ورزشی، فوتبال و دیکر مسائل شده است در حالی که بسیاری از اماکن ورزشی بدون استفاده بوده و نمی توان مدیریت درستی برای آنها تعریف کرد.

معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه بخش دیگری از اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان به پروژه های نیمه کاره باز می گردد که متأسفانه در گذشته افتتاح شده و امروز قابل بهره برداری نیست، خاطرنشان کرد: در دولت گذشته بسیاری از پروژه های ورزشی نیمه کاره افتتاح شد که در این بین می توان به سالن 6 هزار نفری ساری اشاره کرد که هم اکنون برای تکمیل نهایی ان 45 میلیارد دیگر نیاز است.

پهلوان گفت: افتتاح فاز یک استادیوم شهید چمران آمل هم از دیگر پروژه ها است که برای تکمیل فازهای بعدی آن با توجه به وضعیت نامطلوب اقتصادی و اعتباری بدون شک به زمان زیادی نیاز داریم.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.