با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

فقط ۱۳ هکتار از باغات مازندران در سامانه سماک ثبت شد

منتشر شده

در

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ثبت نام در سامانه سماک را از پیش شرط های صادرات مرکبات و کیوی دانست و گفت: فقط ۱۳ هکتار از باغات در این سامانه ثبت شدند.

عبدالرحمن زاغی شامگاه در کارگروه کشاورزی استان اظهار کرد: ثبت نام باغداران در سامانه سماک یکی از پیش‌شرط‌های لازم برای صادرات مرکبات و کیوی است که باغدار باید در این سامانه ثبت‌نام کند تا محصول تولیدی قابل ردیابی و شناسایی باشد.

وی ادامه داد: عمده صادرکنندگان مرکبات خارج از استان هستند و محصول خود را از باغات مازندران جمع آوری می‌کنند و تاکنون تنها ۱۳ هکتار باغ در سامانه سماک ثبت‌نام شده است.

کهنسال مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در این جلسه گفت: صادرات مرکبات به صورت جدی پیگیری می‌شود و با پیگیری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، مقدمات صادرات مرکبات مازندران به روسیه، چین و هند فراهم شد.

وی با بیان اینکه صادرات باید پایدار باشد و روند صادرات محصولات کشاورزی به ویژه مرکبات همراه با فراهم شدن زیرساخت‌ها تداوم داشته باشد، ادامه داد: توسعه صادرات کیوی هم با جدیت پیگیری می‌شود و به دنبال این هستیم محصولات مازاد تولیدی در بخش کشاورزی استان به سایر کشورها صادر شود و هم افزایش درآمد اقتصادی و هم افزایش اشتغال و تولید صادرات محور را شاهد باشیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.