با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

نخستین پارک ایمنی و امداد نجات در آمل راه‌اندازی می‌شود

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر/ رئیس جمعیت هلال احمر آمل گفت: نخستین پارک ایمنی و امداد نجات با طراحی رمپ‌هایی برای دستگاه‌های خدمات‌رسان در مجاورت پارک دهکده طلایی طراحی می‌شود.

جمشید نیکزاد چهارشنبه‌شب در بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله این شهرستان، اظهار کرد: زلزله یکی از بلایای طبیعی و غیرمترقبه که در ریشتر بالا قدرت ویرانگر و مخرب دارد و تجربه نشان داده که زلزله‌های سنگین در مناطق مختلف دنیا افراد زیادی را به کام مرگ برده و بسیاری از افراد را بی‌خانمان و آواره کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» در دبیرستان امام جعفر صادق(ع) که پایلوت شهرستان آمل است برگزار شده و همه دستگاه‌های امدادی در آن بدون هیچ‌گونه حادثه به بهترین شکل ایفای نفش کردند، افزود: امسال در مانور زلزله متفاوت تر از سال‌های گذشته به میدان آمدیم و سایت زلزله را طراحی کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل تصریح کرد: با راه‌اندازی سایت زلزله مسؤولان قول دادند که نخستین پارک ایمنی، امداد و نجات را در شهرستان آمل احداث کنند و این پارک در مجاورت پارک دهکده طلایی طراحی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در پارک ایمنی و امداد نجات رمپ‌هایی برای استقرار ادارات خدمات‌رسان همانند ادارات گاز، برق و آتش نشانی طراحی شد، بیان کرد: دانش آموزانی که در طول سال برای تفریح و بازی به پارک دهکده طلایی مراجعه می‌کنند می‌توانند با بهره‌مندی از پارک ایمنی و امداد نجات از خدمات متنوع آن بهره بگیرند و با حضور کارشناسان ادارات آموزش‌های لازم در محیط بازی و تفریح داده می‌شود و یک بازدید علمی و تفریحی رقم می‌خورد.

نیکزاد یادآور شد: مدرسه پایلوت امام جعفر صادق(ع) در آمل با نزدیک به ۳۰۰ دانش‌آموز در روزهای گذشته آماده برای مانور زلزله شده و تیم‌های آتش‌نشانی، امداد نجات و هلال احمر به دانش آموزان آموزش های لازم را تعلیم دادند که نسبت به ایمنی در برابر زلزله، اسکان اضطراری، پناه‌گیری اصولی، ایمنی و خروج منطقی و ایمن اقدام به موقع و به هنگام داشته باشند.

وی بیان کرد: در این مانور دانش آموزان عملیات مختلف را انجام دادند و دست به اطفای حریق زدند، دستگاه های مختلف هم در صحنه توانستند به دانش آموزان استفاده از تلفن موقع اضطراری و بهره مندی از سامانه های سه رقمی همانند آتش نشانی، پلیس و اورژانس ۱۱۵ به عنوان نهادهای کمک‌رسان و امدادی آموزش دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل با تأکید بر اینکه در این مانور عملیاتی هر دستگاه با توجه به وظایف محوله وارد میدان شد و آموزش‌های لازم را به دانش آموزان داد، خاطرنشان کرد: در این مانور توانستیم در فاز قبل از بحران که وظایف دستگاه ها آموزش و پیشگیری است موفق عمل کنیم و دانش آموزان آیتم‌های مختلف را با پیشگیری فرا گیرند.

وی با اشاره به اینکه امروز دانش‌آموزان آملی می‌توانند حین زلزله نسبت به دیگران یک گام جلوتر عمل کنند، بیان کرد: آمل روی گسل‌های مختلف زلزله قرار دارد و باید آموزش پیشگیری در برابر زلزله را بیشتر از گذشته با توجه به سابقه ویرانگر زمین لرزه در این شهرستان داشته باشیم، آموزش لازم دهیم و در راستای آمادگی هر چه بهتر گام برداریم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.