با ما همراه باشید

ورزشی

نیاز ۲۹۰ میلیاردی برای تکمیل 43 پروژه ورزشی نیمه کاره در مازندران

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به نیمه کاره بودن ۴۳ پروژه ورزشی در مازندران، گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری این امکان ورزشی ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

علی رجبی در دیدار با رؤسای هیأت‌های ورزشی که در محل اداره ورزش و جوانان اسن شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مازندران از استان‌های شاخص در ورزش قهرمانی و همگانی است و در این بین شهرستان آمل با ورزشکاران شاخص خود در هر دوره مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک سهم زیادی در مدال‌آوری دارد.

وی با اشاره به کسب مدال‌های طلا و نقره توسط ورزشکاران آملی در مسابقات گذشته جهانی و رقابت‌های آسیایی هانگژو، افزود: مازندران زیرساخت خوبی در زمینه ورزش دارد هرچند با حجم بالای استقبال از ورزش، تقاضا با زیرساخت‌ها همخوانی ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تصریح کرد: شهرستان آمل امسال به اندازه مدال چهار استان کشور مدال‌آوری داشت پس لازم است تا شرایط زیرساختی و تمرینی برای درخشش و مدال آوری بیشتر فراهم شود.

رجبی با اعلام کم بودن سرانه ورزشی در شهرستان آمل، خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی در کشور به میزان یک متر و ۲۰ سانتیمتر است که این سرانه در مازندران به یک متر و ۳۰ سانتیمتر رسیده ولی در آمل سرانه فضای ورزشی ۷۷ سانتیمتر است که این میزان به اندازه ۶۰ سانتیمتر از کل سرانه فضای ورزشی پایین تر است.

وی با تأکید بر حمایت و توجه ویژه از اسپانسر و حامیان مالی در امر ورزش، متذکر شد: نباید با ایجاد شرایط سخت حامیان مالی را از استان فراری دهیم و دیگر سراغی از مازندران نگیرند بلکه باید دست آنها را به گرمی بفشاریم و برای ارتقای ورزش مازندران حمایت داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اعلام اینکه این استان قطب نخست ورزش است و توانسته در رقابت های آسیایی، پاراآسیایی و جهانی مدال آوری فراوان داشته باشد، گفت: بزرگترین گنج مازندران در ورزش نهفته شده و ورزشکاران سرمایه های شاخص هستند هر چند در شهرستان آمل سرمایه های ورزشی همانند محمد هادی ساروی در رشته کشتی فرنگی، امیرحسین زارع در کشتی آزاد و بهروز عطایی سرمربی سابق تیم ملی والیبال بزرگسالان کشور می‌درخشند.

وی با اشاره به نیمه کاره بودن ۴۳ مکان ورزشی در مازندران، متذکر شد: برای تکمیل و بهره‌برداری این امکان ورزشی ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران یادآور شد: برای تکمیل ۶ پروژه ملی ورزشی نیمه کاره مازندران از محل بودجه‌های ملی به یک هزار میلیارد تومان نیازمند است.

رجبی با اشاره به افتتاح مکان ورزشی ماهفروجک ساری در هفته دولت، گفت: باید مسؤولان ورزشی در حمایت از اسپانسر برآیند و نباید سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری پشیمان شوند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.