با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

برپایی هزار برنامه فرهنگی، تولیدی و ورزشی دهه فجر در پایگاه های بسیج آمل

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / فرمانده ناحیه مقاومت آمل گفت: در دهه فجر پیروزی انقلاب در این شهرستان یک هزار برنامه محوری فرهنگی، مذهبی، دینی، نظامی، عمرانی، تولیدی، صنعتی و ورزشی با محوریت پایگاه های مقاومت بسیج برگزار می شود.

عابدین داغمه چی شب گذشته در جمع خبرنگاران با گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در دهه فجر پیروزی انقلاب در شهرستان آمل حدود یک هزار برنامه محوری فرهنگی، مذهبی، دینی، نظامی، عمرانی، تولیدی، صنعتی و ورزشی با محوریت پایگاه های مقاومت بسیج برگزار می شود که بسیاری از پروژها در قالب کلنگ زنی و برخی هم در قالب افتتاح هستند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های دهه فجر آمل با نگاه تحقق به شعار مشارکت پرشور برای آینده روشن ایران اسلامی، افزود: باید همه مردم به صورت خودجوش و مشارکتی در جشن ملی پیروزی انقلاب و جشن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به میدان بیایند.

داغمه چی با اعلام اینکه مردم باید با حضور پرشور و مشارکت حداکثری در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند، خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان در مناطق محروم و روستایی، برگزاری نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، برگزاری میز خدمت مدیران با مردم، برپایی مسابقات ورزشی، اجرای نشست های روشنگری و بصیرتی، محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی و کشوری، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی، افتتاح مسکن مددجویان، تجلیل از نخبگان علمی و فرهنگی، افتتاح کانون های فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه های اقتصادی و آئین گلبانگ الله اکبر به همراه نورافشانی در شب پیروزی انقلاب از مهمترین برنامه های دهه فجر است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل در مورد برگزاری جشن ملی انقلاب با مشارکت حداکثری و عمومی، بیان کرد: برگزاری نشست هایی برای تحکیم خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی، همایش دختران و مادران ایرانی، برپایی محفل آبروی محله برای بزرگداشت مقام شهدا و افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی و تولیدی است.

وی با اشاره به افتتاح ۵ پایگاه بسیج کارگری در این شهرستان به همراه بهره برداری از سالن ورزشی تیراندازی و بدنسازی، ادامه داد: در سال جاری در قالب اردوی راهیان نور یک هزار و ۲۵۰ نفر به مناطق جنگلی جنوب و غرب کشور اعزام می شود همچنین در این بین تعداد چهار دستگاه اتوبوس شامل زائران خواهر و برادر به تفکیک ۸۸ خواهر در دو دستگاه اتوبوس و ۸۸ برادر در دو دستگاه اتوبوس دیگر به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

داغمه چی ادامه داد: تعداد ۱۵ دستگاه زائر راهیان نور از بسیج دانشجویی و تعداد ۱۰ دستگاه از محلات هم تا بعد از ماه رمضان به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه با تلاش بسیج اصناف و بسیج سازندگی تا پایان ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با عنوان کالای ارزان برای زندگی آسان در محوطه مصلای میربزرگ در حال برگزار است، یادآور شد: بهره برداری از دو مسکن مددجویان و محرومان در این ایام افتتاح می شود همچنین در زمینه کارآفرینی و تولید افتتاح سه پروژه تولیدی در روستاهای وسطی کلا، باریک محله و اسپی کلا افتتاح می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل در طول سال تسهیلات خود اشتغالی و حمایتی اقتصاد مقاومتی به متقاضیان ارائه می شود، ادامه داد: در جشن پیروزی انقلاب اسلامی تسهیلات اشتغال و مشاغل خانگی به میزان ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان وام اشتغال به متقاضیان مشاغل تولیدی ارائه می شود.

داغمه چی با اشاره به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران در طول سال، گفت: در روزهای سالگرد حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ با حضور مدیران کل و مسئولین شهرستانی از ۱۰۰ خانواده شهید و ایثارگران جانباز بازدید شده است همچنین یادواره استانی ۲۵ شهید مخابرات مازندران به میزبانی شهرستان آمل با محوریت شهید مدافع حرم مصطفی زال نژاد و شهید امانی از روستای هندوکلا برگزار می شود و کنگره ۱۰ هزار و ۴۴۰ شهید مازندران هم به میزبانی شهرستان آمل برپا می شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.