با ما همراه باشید

تجارت

بهره‌مندی قزاقستان از دانش پرورش ماهی ایرانی‌ها

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / معاون اول استان مانگیستائو قزاقستان با اشاره به برگزاری جلسات با مسؤولان بخش شیلات مازندران، گفت: در این جلسات از تجارب ایرانی ها برای پرورش ماهیان قفس و دریا استفاده کردیم.

کولژانوف کانات در حاشیه سفر به مازندران، اظهار کرد: شناخت خوب و مناسب از استان مازندران در شمال کشور ایران داریم و تقویت بسیاری از همکاری های تجاری و اقتصادی راهی این سفر چند روزه شدیم.

وی افزود: استان مانگیستائو هم از استان های قوی در کشور قزاقستان است و در هیأت عالی رتبه اعزامی کشور قزاقستان رئیس شورای مصلحت استان ما را به همراه چند نفر از نمایندگان محلی و تجاری همراهی می کند.

معاون اول استان مانگیستائو کشور قزاقستان تصریح کرد: تقویت و تحکیم مناسبات و همکاری های دو جانبه تجاری، اقتصادی و فرهنگی میان استان های مازندران در کشور ایران و استان مانگیستائو در کشور قزاقستان هستیم.

وی بیان کرد: از سال گذشته سفر چند روزه به کشور ایران داشتیم و با مسؤولان بخش های کشاورزی و شیلات استان های مازندران و گلستان تبادل همکاری داشتیم که بسیار اثرگذار بود.

کولژانوف کانات با اعلام اینکه در طی سفر گذشته با مسؤولان بخش شیلات مازندران جلسات مختلف داشتیم، خاطرنشان کرد: در این جلسات از تجارب ایرانی ها برای پرورش ماهیان در قفس و دریا استفاده کردیم و تجار و فعالان اقتصادی کشورمان در زمینه تولید ماهیان دریایی کم کم به سمت تولید به صورت پرورش در قفس و دریا رفته اند.

وی گفت: در سفر یک هفته‌ای به مازندران سعی داریم در بخش های مختلف تجاری، تولیدی، صنعتی، اقتصادی، گردشگری، اجتماعی و ورزشی به تبادل نظر و همکاری مشغول شویم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.