با ما همراه باشید

تجارت

شرکت دانش بنیان فولادین ذوب آمل نقش مؤثر در خودکفایی صنعت خودروسازی کشور دارد

منتشر شده

در

مدیرعامل شرکت ساپکو گفت: نقش مؤثر شرکت دانش بنیان فولادین ذوب آمل در خودکفایی صنعت خودروسازی کشور در راستای تحقق شعار سال توسط رهبر انقلاب است.

شرکت صنعتی و تولیدی «فولادین ذوب آمل» با نام تجاری و برند «فذا» یک مجموعه بزرگ صنعتی در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله آمل است که سال ها در تولید و صنعت مازندران فعالیت دارد و به صورت ویژه در تولید برخی قطعات سنگین خودرویی و داخلی سازی نمونه هایی که پیشتر صنعت خودروی کشور به واردات آن قطعات متکی بود، تلاش داشته و حتی اقدام به صادرات این قطعات کرده است تا جایگاه ویژه در میان زنجیره تأمین خودروسازی برای خود باز کند.

یکی از ارزش های فنی و تکنیکی مجموعه بزرگ فولادین ذوب آمل این است که با استفاده از نیروهای متخصص و کارآزموده به گونه ای در نیازسنجی و اقدام به تولید، دقیق عمل کرد که عمده تولیدات این مجموعه مورد استقبال خودروسازان بزرگ داخلی قرار گرفته و آنان را از واردات نمونه‌های خارجی بی نیاز ساخته است.

فولادین ذوب آمل همچنین از جمله معدود واحدهای صنعتی استان مازندران است که مسئولیت اجتماعی خود را جدی گرفته و در حوزه های مختلف فرهنگی و ورزشی ورود کرده و تلاش دارد با هزینه در این بخش، نسل شاداب و سالم از نظر جسمی و فکری برای تحول فردا رقم بزند، اقدام بسیار ارزشمند که نشانه مهمی است بر اینکه مدیران این مجموعه، نگاهی فراگیر و جامع دارند و تنها به سود بیشتر مجموعه خود فکر نمی کنند.

داخلی سازی بسیاری از قطعات خودرو کشور توسط شرکت فولادین ذوب

کیانوش پورمجیب مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو(ساپکو)، حسن خیریان پور معاون استاندار مازندران و مدیران حوزه صنعتی از مجموعه تولیدی فولادین ذوب آمل در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله بازدید سه ساعته داشتند و از بخش های مختلف طراحی، ریخته گری و واحد تولید قطعات دیدن کرده و شاهد داخلی سازی برخی قطعات خودرو برای نخستین بار در فذا بودند.

مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو(ساپکو)، در این بازدید اظهار کرد: با توجه به ظرفیت سازی در شرکت فولادین ذوب آمل همانند جذب نیروی کارگری، نصب و راه اندازی خطوط و تجهیزات مورد نیاز صنایع خودرو سازی کشور که بر اساس سفارش و قرارداد شرکت ساپکو صورت گرفت، شرکت ساپکو نسبت به بالا بردن سهم تأمین شرکت فولادین ذوب آمل سفارش گذاری حداکثری و نسبت به پرداخت نقدی به شرکت فولادین ذوب آمل به موقع و منظم اقدام کرده و در ارسال سهمیه قراضه به صورت منظم تأکید دارد.

کیانوش پورمجیب با اشاره به اقدام سفارش گذاری حداکثری برای استفاده از ظرفیت های تولیدی ایجاد شده در شرکت فذا نسبت به ارجاع پروژه های داخلی سازی بابت قطعات و مجموعه هایی که ساپکو از خارج کشور تأمین می کند، افزود: در مدیریت تأمین زنجیره تأمین خودروسازی کار گسترده داریم و شغل اصلی مان ارتباط تنگاتنگ با سازندگان قطعات خودرو است همچنین با ظرفیت و توانمندی های این زنجیره آشنایی داشته و بازدید از مجموعه هایی همانند فذا باعث امیدبخشی و امید آفرینی است.

لزوم پرداخت به موقع مطالبات شرکت های قطعه ساز خودرو توسط خودروسازان

وی تصریح کرد: استان مازندران در قطعه سازی یکی از رتبه های برتر در کشور است و برخی قطعات بسیار مهم و راهبردی در این استان تولید می شود که مزیت ویژه ای برای مازندران ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت ساپکو یادآور شد:  مجموعه فولادین ذوب آمل یک ظرفیت بالایی برای بوده و درحال بهره برداری مناسب در حوزه تولید قطعات موتوری و اکسل است، تولیدات مطلوب و باکیفیت این مجموعه در بازار از مشتریان زیادی برخوردار است و ظرفیت های تولیدی در آن روز به روز در حال توسعه است.

پورمجیب با اعلام بازدید از خط تولید چند قطعه مهم همانند قطعه «شیفتر» یا اهرم تعویض دنده گیربکس اتوماتیک و دو قطعه دیگر «فلایویل» و «درایو پلیت» که برای نخستین بار داخلی سازی شد، ادامه داد: شرکت فولادین ذوب آمل از نخستین شرکت هایی است که تولید این قطعات را بومی سازی کردند و کشورمان را خودکفا می کند.

وی یادآور شد: در این بازدید قول دادیم که فعالیت خود با مجموعه فذا تداوم ببخشیم و حمایت خود را بیشتر از گذشته کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در این بازدید اظهار کرد: یکی از ظرفیت های مهم صنعتی در استان مازندران، تولید قطعات خودرویی است و شرکت فولادین ذوب آمل از جمله شرکت های برجسته در این زمینه است.

حسن خیریان پور افزود: یکی از مهمترین مشکلات شرکت های قطعه ساز این است که پس از تحویل قطعه به شرکت های خودروساز همانند ساپکو، باید مبالغ زودتر پرداخت شود.

فذا از موفق ترین و بزرگ ترین شرکت های صنعتی مازندران است

وی با بیان اینکه شرکت فولادین ذوب آمل یکی از موفق ترین و بزرگ ترین شرکت های صنعتی استان مازندران است که در زمینه قطعه سازی فعالیت دارد البته هم اکنون بیش از 2 هزار نفر در این مجموعه اشتغال دارند و یکی از مشکلات این مجموعه هم تأخیر در پرداخت مطالبات آنها توسط شرکت ساپکو بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بیان کرد: سید محمود حسینی پور استاندار مازندران چندین مرحله پیگیر پرداخت مطالبات بوده و مکاتباتی صورت گرفت همچنین مدیرعامل ساپکو هم قول مساعد داد تا مشکلات موجود مرتفع شود.

وی یادآور شد: در نگاه استاندار مازندران اشتغال زایی یک مزیت ویژه است و با توجه به شعار سال رهبر معظم انقلاب مبنی بر مهار تورم؛ رشد تولید، دولتمردان اگر از واحدهای بزرگ صنعتی حمایت کنند، این واحدهای تولیدی و صنعتی هر دو بخش از شعار سال رهبری را محقق می سازند.

خیریان پور بیان کرد: مجموعه ای صنعتی و دانش بنیان همانند فولادین ذوب آمل که تعداد قابل توجهی از نیروهای جوان را به کار گرفته و با تولید، به رشد اقتصاد استان کمک می کند باید مورد حمایت ویژه مدیران دولتی باشد البته توجه ویژه استاندار مازندران به واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله فولادین ذوب آمل باعث پیشرفت و تعالی روزافزون می شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.