با ما همراه باشید

تجارت

پرداخت اعتبار تشویقی ۴۴۰ میلیاردی به مازندران برای جذب کامل اعتبارات اشتغال خانگی

منتشر شده

در

آمل نیوز- زهرا فلاح / مدیرکل جذب سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران، گفت: مبلغ 440 میلیارد ریال اعتبار تشویقی برای جذب ۱۰۰ درصدی اعتبار اشتغال خانگی، به مازندران اختصاص داده شد.

سید رحیم بخشی اظهار کرد: با توجه به جذب ۱۰۰ درصدی اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی اشتغال خانگی در مازندران، میزان ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار تشویقی به استان اختصاص داده شد.

وی با اشاره به حمایت استاندار مازندران برای جذب کامل اعتبارات اشتغال خانگی و جذب اعتبارات تشویقی به همراه نگاه و رویکرد شان نسبت به توسعه فعالیت‎های اقتصادی و اشتغال استان، افزود: مازندران در جذب اعتبارات مشاغل خانگی به عنوان یکی از استان‎های برتر کشور است که توانسته اعتبار اختصاص یافته به این حوزه را کامل جذب کند.

مدیرکل جذب، سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران تصریح کرد: در زمینه تعهد اشتغال سهمیه مازندران ۴۸ هزار و ۹۹۰ نفر بوده که ۱۲۶ درصد این سهمیه محقق شد و برای ۶۱ هزار و ۶۴۹ نفر اشتغال به همراه داشت.

بخشی با بیان اینکه در راستی‎آزمایی ایجاد اشتغال که از سوی مسؤولان پایتخت انجام شده تاکنون ۹۱ درصد این جذب اشتغال تأیید شده و راستی‎آزمایی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: مازندران در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ رتبه نخست کشور را از آن خود کرد همچنین ۴ هزار و ۷۶ میلیارد تومان مبلغ تسهیلات تبصره ۱۸ بوده که به دلیل ابلاغ دیرهنگام تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده که با پرداخت ۶۰ درصدی از سوی وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان استان برتر انتخاب شدیم.

 

بازگشت 147 واحد تولیدی مازندران به چرخه تولید

مدیرکل جذب، سرمایه‎گذاری و اشتغال استانداری مازندران با اشاره به جذب ۱۰ مجوز سرمایه‏گذاری خارجی به ارزش ۱۶۹ میلیون دلار در مازندران، بیان کرد: با حمایت استاندار مازندران مبلغ ۲/۵ میلیارد دلار اعتبار جذب شد که این جذب پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی‎سابقه بود.

وی با اعلام اینکه از ۱۹۲ واحد تولیدی در تملک بانک‎ها با تلاش و پیگیری‎های معاونت اقتصادی و استاندار مازندران، ۱۴۷ واحد تولیدی از تملک بانک‎ها خارج شده و به چرخه تولید بازگشت، بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری مصوبات سفر ریاست جمهوری است که در سفر ریاست جمهوری ۶۴۶ طرح به ارزش ۱۱ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان مصوب شده که تاکنون ۹ هزار و ۳۶۷ میلیارد تومان معادل ۸۳ درصد پرداخت شد و مازندران در بین استان‎ها مبنی بر پرداخت تسهیلات بین بانک‎ها رتبه برتر کشور را کسب کرد.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.