با ما همراه باشید

تجارت

تصادفات فوتی تعطیلات نوروزی در مازندران ۵۲ درصدی کاهش داشت

منتشر شده

در

آمل نیوز- زهرا فلاح /مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای مازندران، گفت: تصادفات منجر به فوت جاده‎های استان در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد کاهش یافت.

حسن جهانیان ، با اشاره به کاهش 52 درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده های استان، اظهار کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تعطیلات نوروزی به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه با توجه به داده‎های پلیس راه مازندران کاهش 52 درصدی از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین امسال برای تصادفات جاده‌ای منجر به فوت در محور‌های مواصلاتی محاسبه شده است، افزود: در این مدت 20 روزه تعداد ۱۳ فقره تصادف فوتی گزارش شده است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۲۷ مورد بود.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای مازندران تصریح کرد: همه کارکنان، تیم‌ها، دستگاه‌ها، سرعت‌سنج‌ها و ترددشمار‌ها به صورت شبانه روزی در تعطیلات نوروزی فعالیت داشتند همچنین تمام دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی همکاری لازم را برای داشتن سفر ایمن و کم خطر به کار گرفتند.

جهانیان یادآور شد: اقدامات بازدارنده و کاهنده تصادفات جاده‎ای همانند “پویش تاثیرگذار چشم به راهیم”، نصب تابلوهای هشداردهنده، آشکارسازی و رفع بسیاری از نقاط پرحادثه، افزایش گشت‌های راهداری و گشت‌های نامحسوس جاده ای، نصب دوربین‌های کنترل سرعت، ارتقای ایمنی حریم راه‏ها، هماهنگی بهینه با پلیس راه و سایر دستگاه‌های اجرایی، ارتقای ایمنی تردد‌ جاده‌ای، آموزش و ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیب‎پذیر باعث دستیابی به آمار کاهشی تصادفات و فوتی‎های جاده‎ای شده است.

وی با اعلام اینکه پس از بررسی‎های دقیق عوامل وقوع سوانح رانندگی، ریشه‎یابی آنها و ارائه راهکار‌های مؤثر، تشریک مساعی همه دستگاه‌های اجرایی و رعایت قوانین و مقررات توسط کاربران جاده ای در کاهش آمار فوت تصادفات محورهای مواصلاتی مازندران اثر مفید و مؤثر داشتند، گفت: امید داریم با استمرار روند کنونی کاهش تصادفات، در روزهای مختلف سال جاری شاهد کاهش آمار سوانح رانندگی در استان مازندران باشیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.