با ما همراه باشید

تجارت

لزوم تربیت نیروهای متخصص تولید و صنعت در دانشگاه های علمی کاربردی

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، گفت: کمبود نیروی تخصصی از مهمترین مشکلات صنعتگران است، باید نیروهای محلی در دانشگاه علمی کاربردی تربیت شوند و آموزش های لازم تخصصی را فرا گیرند.

منوچهر منطقی در حاشیه سفر به مازندران و افتتاح پروژه های دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه های مهم در سراسر کشور دارد همچنین با برنامه ریزی لازم سعی داریم در استان های مختلف کشور بازدیدهای صنعتی و تولیدی رقم بزنیم.

وی افزود: مازندران از استان های شاخص است که شهرک های صنعتی بزرگی دارد و در مسیر توسعه بازار برای صاحبان صنایع جلسات مختلفی برای بیان مشکلات و معضلات برگزار شد.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت گسترده صنعت قطعه ساری در برخی شهرهای مازندران، تصریح کرد: علاوه بر صنعت قطعات سازی، قطعه سازی خودرو، دیگر صنایع شیمیایی، نفت و گاز و بخش های دیگر تلاش خوب و سازنده ای دارند.

منطقی با بیان اینکه اغلب شرکت هایی که در قسمت قطعه سازی فعالیت دارند در زمینه دانش فنی خود خوب کار کردند و ظرفیت خوب دانش بنیان هم ایجاد کردند، یادآور شد: با این وجود می تواند شهرک صنعتی دانش بنیان در مازندران راه اندازی کرد تا از دیگر شهرک های کشور متمایز شوند.

وی با اعلام اینکه بحث انرژی امروزه مشکل عمده تولید و صنعت در کشور است، ادامه داد: کمبود نیروی تخصصی هم از دیگر مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان است هرچند معتقدم باید نیروهای محلی در قالب دانشگاه علمی کاربردی تربیت شوند و آموزش های لازم را برای کار و تلاش مضاعف ببینند.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تمایل قطعه سازان مازندران به امر صادرات، یادآور شد: البته تعدادی از تولیدکنندگان نیز صادرات محدودی دارند ولی می خواهند صادرات گسترده داشته باشند، ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت زمینه لازم برای صادرات را فراهم کنیم که قطعه سازان دانش بنیان زمینه بهتر صادرات داشته باشند.

منطقی با اشاره به برنامه های وزارت صمت برای برون رفت تولیدکنندگان از مشکلات موجود، گفت: سعی داریم اگر مکانی ظرفیت خالی دارد این ظرفیت برای قطعه سازان لحاظ شود تا در جهت تکمیل آن برآید که این امر در سال ۱۴۰۳ با حمایت تولیدکنندگان محقق می شود.

وی افزود: از دیگر بحث ها توسعه ظرفیت صادرات است، با قطعه سازان فعال جلساتی داشتیم که دانش بنیان بوده و توان تولید خوبی داشتند، وزارت صمت برای سال آینده بسترسازی کرده تا بتوانند حداکثر توان صادراتی خود را در این زمینه به کارگیری کنند.

منطقی با بیان اینکه مهمترین مشکلات قطعه ساران مبحث انرژی و گاز است، با اشاره به بحث نقدینگی و انقباضی عمل کردن بانک ها، یادآور شد: در قالب تفاهم نامه با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی این موضوع قابل حل است.

وی با اعلام اینکه بحث دیگر واحدهای تولیدی و صنعتی کمبود نیروهای تخصصی بود، بیان کرد: در بیشتر مناطق صنعتی کشور دنبال اشتغال می گردیم ولی در بخش هایی از مازندران اشتغال وجود دارد اما در زمینه نیروی انسانی کمبود داریم که با کمک دانشگاه علمی کاربردی می توان شعبه ای برای تربیت نیروهای تخصصی فراهم کرد.

منطقی گفت: با ایجاد زیرساخت و ظرفیت سازی برای تولیدات صنعتی در شهرک ها می خواهیم بیشتر از گذشته تولید و صنعت رونق گرقته و با ایجاد اشتغال از روند بیکاری بکاهیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.