با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

تأمین اعتبار 16 میلیون یورویی برای فاز نخست ساماندهی پسماند آمل

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / استاندار مازندران با بیان اینکه بودجه لازم از مجموعه وزارت کشور برای ساماندهی پسماند آمل تأمین شد، گفت: در مرحله نخست مبلغ ۱۶ میلیون یورو برای این پروژه در نظر گرفته شده و در صورت استمرار و نیازسنجی، دوباره تأمین می‌شود.

 

سید محمود حسینی‌پور پس از بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست از آخرین وضعیت دپوی زباله در منطقه عمارت آمل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار کرد: در این بازدید تصمیماتی ابعاد مختلف موضوع پسماند بررسی و وضعیت ورود پسماند از گذشته تاکنون بازگو شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه پروژه‌های محور هراز آمل وارد فاز جدیدی شده و فعالیت گسترده‌ای برای اتمام پروژه‌ها در حال شکل‌گیری است، افزود: باتوجه به فعالیت‌هایی که هم اکنون برای اتمام پروژه در نظر گرفته شد یکی از موارد مهم که باید تعیین تکلیف شود بحث دپوی زباله عمارت است.

استاندار مازندران تصریح کرد: این مسئله طبق تعهدات وزارت نیرو به سازمان آب منطقه‌ای سپرده شد و اینجا مسؤولیت پسماند به عهده آن مجموعه است؛ همچنین مطالعات لازم انجام شده و باید شرط عملیات اجرایی فریز عمارت انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از شروط مهم فریز زباله‌های عمارت این است که دیگر زباله جدید نباید به این مجموعه افزوده شود، یادآور شد: برای جایگزین کردن مکان جدید باید مسؤولان شهرداری و شورای اسلامی شهر آمل در نشست‌های مختلف تصمیم نهایی بگیرند و پسماند آمل باید هر چه سریع‌تر توسط شورای شهر و شهرداری تعیین تکلیف شود.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: دولت تاکنون در یک سال گذشته کمک فراوان به مجموعه داشته است البته دو سرمایه‌گذار دانش‌بنیان حوزه پسماند توسط دولت به شهرداری و شورای شهر آمل معرفی شد که آنها در مجموع به توافق نرسیدند.

وی ادامه داد: مجموعه‌هایی که در شهرداری آمل باید همکاری می‌کردند در این زمینه به جمع‌بندی نرسیده و این دو سرمایه‌گذار هم اکنون در استان‌های دیگر سرمایه‌گذاری کردند و ما در آمل در موقعیت گذشته به سر می‌بریم.

استاندار مازندران با اعلام اینکه لازم است مسؤولان شهری آمل پای کار بیایند و استانداری مازندران نقش پشتیبانی انجام می‌دهد، بیان کرد: مسئله ساماندهی پسماند به تنهایی از عهده شهرداری برنمی‌آید و استانداری نقش حمایتی، پشتیبانی و تأمین بودجه لازم را دارد.

وی با بیان اینکه بودجه لازم از مجموعه وزارت کشور تأمین شد و منتظر جمع‌بندی مسؤولان شهری آمل هستیم، گفت: در مرحله نخست پسماند آمل مبلغ ۱۶ میلیون یورو برای این پروژه در نظر گرفته شده و در صورت استمرار و نیازسنجی، دوباره تأمین می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.