با ما همراه باشید

ورزشی

تحصیل 5300 طلبه در 44 مدرسه علمیه مازندران/ افزایش 30 درصدی جذب طلاب جدید مازندرانی

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیر حوزه های علمیه مازندران با اشاره به اینکه 2 هزار و 700 طلبه برادر و 2 هزار و 600 خواهر در 44 مدرسه حوزه علیمه استان فعالیت دارند، گفت: در زمینه جذب طلاب جدید نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشتیم.

جواد فلاح اظهار کرد: تعداد 24 مدرسه علمیه برادران و 20 مدرسه حوزه علمیه خواهران در مازندران فعالیت دارند.

وی افزود: تعداد 2 هزار و 700 طلبه در حوزه علمیه برادران و 2 هزار و 600 نفر در حوزه علمیه خواهران مازندران درس ها و بحث ها را در سال جدید تحصیلی آغاز کردند.

مدیر حوزه های علمیه مازندران با اعلام اینکه نسبت به سال گذشته در زمینه جذب طلاب جدید 30 درصد افزایش داشتیم و ورودی خوبی را در سال جدید تحصیلی شاهد هستیم، تصریح کرد: بیشتر در کنار بحث های درسی همانند فقه، کلام، اصول و تفسیر در زمینه بحث های بصیرتی و تبلیغی وارد پیدا کردیم و در تلاش هستیم بیشتر به برنامه هایی بپردازیم که جهان اسلام به آن نیاز دارد.

فلاح با اشاره به اینکه بیشتر بحث های بصیرتی و تبلیغی در حوزه های علمی مازندران در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: در دروس پیش بینی شده بیشتر به مباحث کلام اسلامی، تفسیر، فرق و مذاهب و بحث های زبان خارجه پرداختیم تا بتوانیم در سطح دو معادل لیسانس، سطح سه و سطح چهار گام های بزرگی در زمینه تربیت و آموزش طلاب برداریم.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان مازندران خاطرنشان کرد: مازندران دیار علویان و تشییع بوده و قدمگاه 21 هزار شهید و 400 شهید روحانی است پس کار و تلاش در این استان بسیار ارزشمند است و وظیفه بزرگی بر دوش داریم.

وی ادامه داد: با توجه به شهادت 4 هزار طلبه در سطح کشور، از هر 9 شهید طلاب در ایران اسلامی یک شهید مازندرانی است.

فلاح با اشاره به اینکه مازندران دیار علویان است و شهرستان آمل از شهرهای شاخص در شمال کشور محسوب می شود که دیار علما، مفاخر، سیاسیون شعرا، عرفا و دیار علامه ذوفنون علامه حسن زاده آملی و مفسر کبیر قرآن آیت الله جوادی آملی است، یادآور شد: کار در این استان باید توسط مسؤولان به صورت شبانه روزی در راستای گره گشایی و رفع مشکلات عمومی باشد.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان مازندران بیان کرد: با توجه به عملکرد بسیار خوب طلاب و روحانیون در مقابله با انواع تهاجم و حملات بی رحمانه دشمنان شاهد حمله به حوزه های علمیه و روحانیون از سوی استکبار جهانی و دشمنان دین اسلام هستیم.

وی گفت: به عنوان نخستین استان در سطح کشور طرح پایش طلاب را در مازندران انجام داده و با ارزشیابی اساتید و دانش مهارتی، تقاضای تأسیس مدارس فقه و اصول در شورای عالی حوزه های علمیه را دادیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.