با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

تلاش شبانه روزی متخصصان برجسته دنیا برای زیر سؤوال بردن وحیانیت قرآن

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / امام جمعه آمل گفت: برای زیر سوؤال بردن وحیانیت قرآن اساتید فوق تخصص درجه یک دنیا در حال فعالیت شبانه روزی هستند.

حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان شب گذشته در آئین اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف مازندران به میزبانی آستان امامزاده ابراهیم(ع) این شهرستان، اظهار کرد: باید پژوهشگران، عالمان و بزرگان قرآنی و دینی در زمینه جایگاه قرآن و نقش بسیار مهم آن در جامعه تأمل و تفکر ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با بررسی سیره معصومان و اهل بیت هر زمان که این بزرگان دین می خواستند دست به اثبات قضیه ای بزنند مردم را به قرآن ارجاع می دادند، افزود: در نهضت حسینی و صحرای کربلا نیز در می یابیم که در کوفه و شام امام سجاد(ع) مردم را قرآن ارجاع داده و حتی در مرو امام رضا(ع) هم در مورد امامت به قرآن ارجاع می دادند.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه در زمینه اثبات حق و حقوق ائمه مردم را همیشه به قران ارجاع می دادند، تصریح کرد: راز و اسرار ارجاع به قران این است که اگر مسئله ای ثابت شده در قرآن آمده موضوع وحی مطرح می شود و در زمینه وحی نمی توان مخالفت کرد.

یعقوبیان با اشاره به اینکه مخالفت با قران کفر بوده و کلام خداوند در قران وحی است، بیان کرد: پس از تلاش فراوان در مناظرات با وهابیت و اهل سنت در بیان مسائل به قران ارجاع داده می شود زیرا قرآن بیان اصل شریعت است ولی قانون در سنت مطرح شده است.

وی با اعلام اینکه قرآن برای بیان اصل شریعت بوده و مسائلی همانند حج، نماز و روزه را قران واجب بیان کرده است، ادامه داد: ولی قانون جزیی آنچه که در قران آمده در سنت مطرح است که رابطه سنت و قرآن در موضوع خواهد بود.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه قاریان و حافظان قرآن باید در ابتدا جایگاه اصلی قرآن را بدانند که بیان اصل شریعت است، گفت: در ابتدا باید وحیانی بودن یک موضوع ثابت شود و بعد آن وظیفه ما سر تسلیم فرود اوردن است که غیر آن کفر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه قرآن مقدمات خاص برای ورود به آیات وحیانی دارد، افزود: باید باور کنیم که بیان اصل شریعت با قران است.

یعقوبیان با اعلام اینکه در دنیا تحقیقات و پژوهش های بسیار بزرگی راجع به قرآن شده است، بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با ارائه خدمات ارزشمند به خوبی به قران و عترت پرداخته است هرچند باید مراکز قرانی در جهان اسلام و غیر آن اهداف و کارهایشان برای فعالیت های قرآنی معرفی شود.

وی با بیان اینکه تعداد ۳۲۲ دانشگاه در کشور دنیا اسلامی و غیر اسلامی در زمینه قرآن پژوهش دارند و حتی دانشگاه هایی به صورت تخصصی به تشییع و انقلاب اسلامی می پردازند، گفت: در کشورمان ایران در پایان نامه و رساله دکتری اندیشمندان در مورد قاسم بن حسن(ع) فعالیتی وجود ندارد ولی دانشجویان دنیا در این زمینه تحقیق و پژوهش عمیق دارند.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه ایران بین دو انقلاب اسلامی و مشروطه بحث و مواد درسی دانشگاه های دنیا است، یادآور شد: آستان مقدس امامزاده ابراهیم در آمل دارای ظرفیت ویژه فرهنگی، دینی و مذهبی است پس لازم است در زمینه علمی و قرانی فعالیت گسترده پژوهشی در این مرکز شکل گیرد.

وی با اعلام اینکه برای زیر سوؤال بردن وحیانیت قرآن اساتید متخصص و فوق تخصص درجه یک دنیا در حال فعالیت شبانه روزی هستند تا در زمینه قرآن مورخان و قرآن مسلمانان بحث کنند، گفت: ذهن های خلاق ایرانی زیادی در زمینه قران و عترت فعالیت دارند و باید تلاش های آنها به جامعه معرفی شود.

یعقوبیان بیان کرد: باید شیعیان ذهن شان به نور قرآن خلاق و مبتکر شود و مرکز بین المللی قرآنی و مرکز نشر علوم قرآنی در آستان امامزاده ابراهیم آمل ایجاد شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.