با ما همراه باشید

ورزشی

تیم های فوتبال کشور مثل خودرودهای مان فقط برای ایران ساخته شدند/ مخالف حضور نمایندگان ایران در آسیا هستم

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / پیشکسوت تیم ملی فوتبال با اعلام اینکه باید فوتبال را تعطیل کنیم و دوباره بسازیم، مخالف حضور تیم ها در آسیا هستم، خوشحالم استقلال در آسیا حضور ندارد زیرا تیم های باشگاهی مان مثل ماشین های مان فقط برای ایران ساخته شدند.

 

حسن روشن یکی از پیشکسوتان تیم ملی و باشگاه استقلال تهران در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران به سؤوالات متعدد در مورد آخرین وضعیت تیم ملی در دیدارهای آسیایی، تعطیلی طولانی لیگ برتر و ضربه به باشگاه ها، ارزیابی حضور باشگاه های فوتبال در لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه های آسیا، محرومیت استقلال از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، فوندانسیون فدراسیون فوتبال و آنالیز آخرین وضعیت فوتبال مازندران وضعیت فوتبال شهرستان آمل پاسخ داد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه فدراسیون فوتبال در مورد بازی های لیگ برتر باید برنامه ریزی بهتر و مدون تر داشته باشد، اظهار کرد: برنامه ریزی های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا مدون بوده و سرجای خود قرار دارد ولی باشگاه های کشورمان از برنامه ها قبل آغاز مسابقات آسیایی یا دیگر مسابقات خبر ندارد هرچند باید براساس برنامه ابلاغی پیش بروند اما نمی دانند چه زمانی لیگ برتر به خاطر بازی های ملی تعطیل می شود تا توان خود را تقسیم بندی کرده و افت محسوس بدنی نداشته باشند.

 

بلاتکلیفی باشگاه های فوتبال در روزهای تعطیل لیگ برتر

حسن روشن با اشاره به اینکه برای شرکت تیم های ملی از نوجوانان گرفته تا دیگر رده ها، دو یا سه هفته قبل آغاز مسابقات نفرات گردهم می آیند و اردوها تشکیل می شود، افزود: ولی در برخی کشورها پس از المپیک با 6 ماه استراحت روبرو هستند و با تمرینات سه تا سه سال و نیم به رویدادهای مهم می آیند البته امیدوارم با یک برنامه ریزی درست و مدون بتوانیم فوتبال را برای رده های پایه به بالا به خوبی تعریف کرده و راه گشا باشیم.

 

مخالف حضور تیم ها در لیگ قهرمانان آسیا هستم/ خوشحالم استقلال در آسیا حضور ندارد

وی با اشاره به حضور تیم های باشگاهی کشورمان همانند پرسپولیس، سپاهان و نساجی در لیگ قهرمانان آسیا، تصریح کرد: مخالف حضور تیم های باشگاهی کشورمان با توجه به شرایط فعلی در رقابت های آسیایی هستم و خوشحال هستم که استقلال در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد و محروم شده است.

روشن ادامه داد: تیم های باشگاهی مان فقط برای ایران ساخته شدند دقیقا همانند خودروهای کشورمان که فقط برای ایران ساخته شدند، اگر امروزه می بینیم که تیم های عربستان در کشورمان باشگاه های کشورمان را شکست می دهند روزگاری همین تیم های عربستان تیم سوم ما را هم نمی توانستند شکست دهند ولی هم اکنون تیم کشورمان را در استادیوم خانگی و داخلی شکست می دهد.

 

تیم های باشگاهی مان همانند خودرودهای مان فقط برای ایران ساخته شدند

این پیشکسوت تیم ملی ایران بیان کرد: پرسپولیس تیم قدرتمندی است که پنج سال قهرمان لیگ برتر ایران شده و شکی در خوب بودن آن نیست ولی مقابل تیم عربی این گونه بازی می کند وای به حال تیم های استقلال و نساجی و دیگر تیم ها.

وی با اعلام اینکه مشخص است که تیم های مان بودجه کافی و برنامه ریزی ندارند و قوی نیستند که در خارج خانه مقابل تیم های قدرتمند خارجی به میدان بروند، یادآور شد: فقط در حال هزینه بدون ثمر و رفت و آمد بدون بهره هستیم، بهتر است که مسؤولان این مسئله را تعطیل کنند و تیم ها را از از پایه بسازند، تیم ها قوی شوند و با اقتدار در رویدادها و مسابقات آسیایی شرکت کنند.

 

تیم های مان می دانند که در آسیا مقابل حریفان می بازند/ فقط در حال هزینه بدون بهره هستیم

روشن با بیان اینکه تیم هایی همانند سپاهان، ذوب آهن و نساجی که از گذشته تاکنون بودند فقط در حال خرج کردن برای رقابت در میادین خارجی هستند و اینها به همراه پرسپولیس و استقلال می دانند که باید بروند در مقابل حریفان ببازند، گفت: بنابراین بهتر است با عذرخواهی مسابقات را تعطیل کنیم و اعلام کنیم در این مسابقات شرکت نمی کنیم تا در یک بازه زمانی تیم های خود را بسازیم و با قدرت وارد میدان آسیا شویم به هر حال این ساختن ها در شرایط فعلی فقط برای داخل ایران است.

 

باید فوتبال را تعطیل کنیم و تیم ها را دوباره بسازیم

وی با اعلام اینکه امید دارم که شرایط فدراسیون فوتبال به گونه ای رقم بخورد که همه بتوانند از امکانات لازم استفاده کنند، افزود: باید به رده های پایه زمان داده شود و با کار و تلاش مداوم دراز مدت از آن بهره بگیریم ولی ما می خواهیم یک شبه بازیکن سازی داشته باشیم و در کوتاه مدت به نتایج آرمانی برسیم.

روشن تصریح کرد: باید برنامه ریزی های مان درست و بلند مدت برای 7 تا 10 سال آینده باشد تا با قدرت راهی مسابقات آسیایی شویم.

 

بی برنامه گی باعث شکست مقابل افغانستان و هنگ کنگ می شود

بازیکن شماره 10 ساله های دور فوتبال کشورمان، یادآور شد: وقتی بدون برنامه باشیم تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان به افغانستان می بازد و تیم ملی امید پس از 50 سال مقابل هنگ کنگ شکست می خورد نشان میی دهد که فندانسیون ساختمان فوتبال خراب است و باید با ایجاد فندانسیون مستحکم برای تیم ملی قدرتمند حرکت کنیم.

 

استعدادهای فوتبالی به دلیل نداشتن پول از چرخه کنار می روند/ فندانسیون فوتبال خراب است

وی ادامه داد: هم اکنون با توجه به اوضاعی که پیش آمده باید دست به سازندگی بزنیم و از پایه فوتبال مان را درست کنیم.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه متأسفانه امروزه مربیان در رده های پایه و بالاتر در بسیاری شهرها به ویژه تهران از فوتبالیست درخواست مبلغ می کنند تا به انها نگاه شود، گفت: فوتبالیستی که پول ندارد و واقعا بازیکن خوبی است از تیم ها بیرون می مانند و افرادی که فوتبالیست نیستند ولی پول دارند به داخل تیم ها می آیند، آن افرادی که باید فوتبال کشورمان را بسازند و محکم کنند آن افراد بااستعدادی هستند که به دلیل نداشتن پول از چرخه کنار می روند پس لازم است فدراسیون فوتبال خیلی بیشتر از گذشته دست به نظارت و بازرسی بزند و فوتبالیست های واقعی را شناسایی کنند.

وی در بررسی فوتبال مازندران و شهرستان آمل، بیان کرد: فوتبال استان مازندران از گذشته تا حال همیشه زبانزد بوده و استعدادهای فراوانی در این استان و شهرستان آمل رشد یافته و تربیت می شوند تا در لیگ برتر خوش بدرخشند.

 

حیف است که آمل در رده های بالای فوتبال تیم ندارد

روشن خاطرنشان کرد: بازیکنان زیادی از این دیار به فوتبال کشورمان معرفی شدند و تعداد زیادی در تیم های بزرگ پرسپولیس و استقلال خوش می درخشند، برخی بازیکنان همانند الهیار صیادمنش، ابوالفضل جلالی و حامد شیری در باشگاه های خوش نام داخلی و اروپایی درخشش دارند که می توانند الگوی بسیار خوب ورزشی و فوتبالی برای ورزش دوستان، نسل جوان و نوجوان باشند.

پیشکسوت ورزش فوتبال کشور بیان کرد: امیدواریم با تربیت ورزشکاران و ایجاد انگیزه برای رده های پایه در سطح فوتبال کشور بیشتر از گذشته از آنها بشنویم و جوانان الگوهای بزرگ را سرمشق بگیرند.

وی یادآور شد: واقعا حیف است که شهرستان آمل با وجود بازیکنان متعدد در لیگ برتر تیم قدرتمند و شایسته در رده های بالای فوتبال کشور نداشته باشد.

روسن گفت: ورزشی ها و مسؤولان شهرستان باید در اوقات استراحت بازیکنان بزرگی همانند الهیار صیادمنش و ابوالفضل جلالی که به شهرشان سفر می کنند از آنها برای بازدید از مدارس فوتبال و باشگاه های ورزشی دعوت کرده تا نونهالان، نسل جوان و نوجوانان با دیدار نزدیک این فوتبالیست های حرفه ای انگیزه بگیرند و بیشتر از گذشته ترغیب شوند زیرا آینده فوتبال و ورزش کشورمان در دستان نونهالان و نوجوانان قرار دارد.

گزارش از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.