با ما همراه باشید

سیاست

رأی و حضور حداکثری در انتخابات وظیفه الهی، عبادی و دشمن شکن است

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید به دشمن نشان دهیم پای نظام همانند شهدا ایستاده‌ایم، گفت: رأی دادن و حضور حداکثری در انتخابات آینده وظیفه الهی، عبادی و دشمن شکن است.

آیت الله صادق آملی لاریجانی امشب در چهل و دومین سالروز حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ در مصلای میربزرگ، اظهار کرد: گرامیداشت یوم الله ۶ بهمن بر همه ما فرض است، روز حضور مردم غیور و قهرمان آمل در صحنه بود که عده ای به خیال واهی در سر تصرف این شهر و کشور را می پروراندند ولی صولت شان شکسته شد.

وی با اعلام اینکه بزرگی ایام و حوادث به لحاظ حجم و گستردگی و وسعت نیست، افزود: نمونه بزرگ این معنا قیام امام حسین(ع) و شهادت عظیم، ارضی و سماوی در کربلا بود اگر به جهت اعدادی که در این صحرا به شهادت رسیدند قضاوت کنیم عده کمی شهید شدند ولی حادثه کربلا حادثه ای عظیم در عالم بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تأثیر قیام امام حسین(ع) و یارانش دائم در ایام تجدید است و مردم به اقامه عزا می پردازند، تصریح کرد: امروزه در کشورمان کشورمان ظهور این حادثه را بیشتر از گذشته می بینیم و اربعین در مسیر رسیدن به وصال کربلا هم امروزه حادثه عظیم است و هیچ نیروی دولتی و غیر دولتی نمی تواند میلیون ها انسان را در مسیر نجف به کربلا جمع کند.

وی با اعلام اینکه در شهرستان آمل حادثه ای رخ داد که در زمان و مکان خاص است و حلقه ای از حلقات نظام جمهوری اسلامی بود، یاداور شد: این حادثه بساط کمونیست و مارکسیسم در کشور را تا حد زیادی جمع کرد البته آنها به خیال خود به فکر در اختیار گرفتن کشور از مسیر شمال بودند ولی حادثه بزرگی رخ داد که عبرت های زیادی در خود دارد.

آملی لاریجانی با بیان اینکه زمانی حادثه خاص است ولی عبرت برای روشنگری جامعه دارد، ادامه داد: باید ببینیم که فتنه مارکسیسم چطور در جامعه جمع شد، مهمترین عبرت حضور مردم و ایمان است، در آن روز مردم آمل با ایمان و حضور به صحنه آمدند و این مردم بصیر، آگاه، با دل روشن دست به مبارزه و حفظ اسلام زدند.

وی با اشاره به اینکه ایمان دل انسان را روشن می‌کند و خداوند در قران می فرمایند که اگر کسی ایمان آورد خداوند قلبش را هدایت می کند، قلب اش روشن می شود و مسیر زندگی را پیدا کرده که این وعده الهی است، گفت: انسان می خواهد در طول زندگی برابر حوادث به صورت روشن حرکت کند و قلب روشن داشته باشد، یکی از عبرت های این حادثه سرعت عمل و به جا تصمیم گرفتن است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شب ششم بهمن عده ای مارکسیسم به داخل شهر ریختند و تعداد ۴۰ نفر از مردم بی‌گناه را به شهادت رساندند که جرم شان حزب الهی بودن بود، ادامه داد: عبرت‌های حوادث بسیار مهم است، باید در زمینه عبرت‌های حوادث تأمل کرد هر چد در مسیر انقلاب با حوادث زیاد مواجه بودیم.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌های بزرگ و حوادثی همانند فتنه سال گذشته و فتنه سال ۱۳۸۸ را مشاهده کردیم که مردم در صحنه بودند و حرکت قهرمانانه بساط فتنه‌گران را جمع کردند، گفت: شهدا مرگ قهرمانانه داشتند پس باید زندگی قهرمانانه داشته باشیم که یک ارزش واقعی است.

آملی‌لاریجانی با بیان اینکه زندگی قهرمانانه ارزشمند است و شهدا ارزش آفرین هستند که چراغ‌های راه بوده و برای جامعه فرهنگ و ارزش‌های اسلام را احیا می‌کنند، بیان کرد: شهدا در جامعه فرهنگ ساز هستند و با شهدا جامعه احیا می شود، پس نباید شهدا را امور ببینیم بلکه خداوند در قرآن می‌فرمایند که شهدا همیشه زندند و حضور دارند، شهدا رزق عند الله دارند.

وی ادامه داد: باید عبرت برای آینده‌ باشد اگر فرهنگ شهادت که برخاسته از ایمان و تقوا است ترویج شود جامعه رشد می‌کند.

آملی لاریجانی با بیان اینکه عبور از خود بسیار سخت است و شهید با اختیار بر روی نفس و منیت پا می‌گذارد، حرکت الهی دارد و شهادت نصیب آن می‌شود، گفت: قهرمانی در کشور مقوله مهم است، روح قهرمانی بسیار ارزشمند است و مقام شهید همانند حیات و زنده بودن را نمی‌توان فهم کرد.

وی با اشاره به اینکه دنیای غرب روح قهرمانی را از دست دادند، ادامه داد: در انقلاب اسلامی با رهبری امام امت دیدیم جوانانی به میدان آمدند که روح قهرمانانه را خجل کردند، از خود و هر چه داشتند گذشتند و خون جوشان شهدا کشر را در ساحت های مختلف پیش برد.

وی با بیان اینکه حوثی در یمن یک قوم شیعی هستند که با محور مقاومت ایستادگی دارد، مردانه و قهرمانانه مقابل استکبار می‌ایستد و پیروز می شود، گفت: استکبارگران در یک مرحله ۲۰۰ میلیارد دلار بمب و سلاح بر روی مردن یمن ریختند ولی آنها امروزه محکم‌تر شدند، این طور روح ایمان و شهادت اثرگذار بوده و در کشورهای لبنان، یمن، فلسطین و نوار غزه الگو و قبله شان ایران است.

آملی‌لاریجانی گفت: عربستان با ۱۱ میلیون بشکه استخراج نفت و ۸۰۰ میلیارد ذخیره ارزی، در سخنرانی ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنار سلطان عربستان که صحبت از کمک عربستان به میان آورد آنها را گاو شیرده خواند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در کشورمان مشکلات زیادی داریم و کسی منکر مشکلات اقتصادی و معیشتی نیست، ادامه داد: ولی نباید در مقام ارزیابی اشتباه کرد، قدر نظام هنوز مشخص نشده است و بسیاری اقتضاعات نظام مشخص نشد که بسیار والا و ارزشمند است.

وی با اعلام اینکه در مقابل مشکلات باید همه دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم، گفت: همه مقابل گرانی‌ها حق دارند و می خواهیم مشکلات حل شود ولی نباید در این راستا همگام با دشمن حرکت کنیم زیرا دشمن به هیچ وجه صلاح مان را نمی خواهد، نباید برجستگی های نظام کوچک شمرده شود و بنای انقلاب با شکست روبرو شود.

آملی‌لاریجانی با اشاره به اینکه خدا وعده الهی داده که اگر اخلاص در کار باشد نصرت الهی شامل می‌شود، یادآور شد: باید قدرشناسی از مردم آمل و خانواده شهدا در کشور داشته باشیم زیرا انها چراغ‌های روشن هستند.

وی با اعلام اینکه در مازندران مسائل اقتصادی در زمینه برنج و مرکبات بسیار زیاد است که باید حل شود و به نتایج ملموس برسد، ادامه داد: از دیگر مسائل مهم کشور انتخابات است که رهبر معظم انقلاب به حضور حداکثری و انتخاب اصلح تأکید دارند هرچند معظم له اعلام کردند که انتخابات امروزه بسیار مهم بوده و حضور مردم پای صندوق رأی مهم است.

آملی‌لاریجانی گفت: باید به دشمن نشان دهیم پای نظام همانند شهدا ایستاده‌ایم، نباید اشتباه راهبردی کنیم و خطای دشمن را پاسخ دهیم، دشمن همیشه در فکر ضربه زدن است و در فتنه ۸۸ همه استکبار و آمریکا به میدان آمدند البته دشمن اگر ضعفی پیدا کنند علیه ایران به میدان می آید و رأی وظیفه الهی، عبادی و دشمن شکن است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.