با ما همراه باشید

سیاست

لزوم هدایت جوانان جویای کار به سمت فعالیت های دانش بنیان و استارت آپ

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / استاندار مازندران گفت: خانواده ها و جوانان فارغ التحصیل برای اشتغال به حوزه فعالیت های دانش بنیان و کسب و کارهای استارت آپ هدایت شوند.
سید محمود حسینی پور در حاشیه دیدار چهره به چهره و بدون واسطه با مردم در دفتر غرب استانداری مازندران، اظهار کرد: عصر امروز در جمع مردم برای دیدار چهره به چهره در دفتر غرب استانداری مازندران هستیم البته هر هفته یکی از مسوولان استان به همراه مدیران مربوطه در این دفتر حاضر می شوند و برای بررسی از نزدیک مشکلات مردمی نیز خودمان در دفتر حاضر می شویم.
وی با بیان اینکه در راستای پاسخگویی و دیدار بی واسطه مردم در دفتر غرب حاضر شدیم که در این دیدار ۳۰ مدیران کل همراهی داشتند.
حسینی پور با اشاره به استقبال پرشور مردم، تصریح کرد: در دیدار با مردم می خواهیم تا مسائل و مشکلات آنها شنیده شود و برای رفع آن برابر قانون دستورات لازم صادر گردد.
وی با تاکید بر اینکه بیشتر مشکلات مردم امروزه بحث اشتغال است که بسیاری از متقاضیان به دنبال اشتغال هستند، یادآور شد: افراد متقاضی اشتغال با تحصیلات عالی هستند، بیشترین فراوانی بیکاری در مازندران افرادی هستند که دارای تحصیلات عالی و فارع التحصیلان رشته های مختلف اند تا به کار مورد نظر برسند.
حسینی پور با اعلام اینکه برای افراد متقاضی اشتغال از طریق استارت آپ و ایجاد پایگاه های شغلی مجازی به ویژه دانش بنیان برنامه مدون داریم، یادآورد شد: بیشتر متقاضیان تمایلی به کار در حوزه آزاد ندارند و بیشتر به سمت کارمندی روی آورده اند.

حسینی پور با اشاره به اینکه در حوزه کارمندی محدودیت زیاد داریم زیرا دولت به دنبال کوچک سازی خود است و میزان شغل دولتی که باید پاسخ نیاز امروز را بدهد در حوزه دولت نیست، متذکر شد: خانواده ها و جوانان باید در جهت اشتغال فارغ التحصیلان در حوزه فعالیت های دانش بنیان و کسب و کارهای استارت آپ هدایت شوند، امروز منبع درامد این فعالیت ها بیشتر از حقوق کارمندی است.

استاندار مازندران گفت: یک فرهنگ در کل کشور و به ویژه در مازندران ایجاد شده که مردم به سمت مشاغل کارمندی می روند البته در این زمینه در شورای اشتغال برنامه ریزی هایی داریم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.