با ما همراه باشید

سیاست

لزوم ایجاد زیربنای صادرات برای تولیدکنندگان برنج و مرکبات مازندران توسط دولت

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه اقتصاد دولتی ضررآفرین است، گفت: لازم است دولت زیرساخت ها و زیربنای صادرات را برای تولیدکنندگان برنج و مرکبات در مازندران فراهم کند.
آیت الله شیخ صادق آملی لاریجانی در جمع مردم این شهرستان به مناسبت اعیاد شعبانیه در مسجد امام رضا(ع)، اظهار کرد: مردم کشورمان نظام جمهوری اسلامی را برپا کردند که پرچم حق و اهل بیت را در تمام دنیا برافراشته است و با خون شهدای بسیاری آبیاری شد بنابراین در نگهداشت این نظام باید تمام توان خود را به کار بگیریم.
وی با اعلام اینکه هر مسؤول در جامعه اسلامی مسؤولیت بسیار سنگین بر دوش داشته و کار جهادی باید سرلوحه شان باشد، افزود: باید در مسیر خدمت و صحیح حرکت کنیم و اخلاق، تهذیب نفس و تقوا در کنار علم مان داشته باشیم تا عالمی باشیم که همه از دانش مان منتفع شوند.
آملی لاریجانی با بیان اینکه امروزه وضعیت کشور نامطلوب است و در این زمینه نیاز به بحث نداریم، تصریح کرد: تورم فزاینده و تورمی که پند سال پی در پی ادامه دارد زندگی مردم را سخت کرده است، 6 سال پی در پی تورم بالای 40 درصد در کشور داشتیم که بسیار شکننده است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر در هر کشوری سه سال تورم پی در پی با نرخ بالا اتفاق بیافتد به هیچ وجه نمی تواند سر پا بماند، یادآور شد: دولت ها در هر دوره دست به گزارش هایی می زنند هم اکنون بانک مرکزی نیز اعلام کرده که تورم کشور دو درصد کمتر شده است، این کم شدن تورم را مردم احساس نمی کنند و در وسع مردم نیست هرچند نحوه احتساب تورم حتما خاص است.
وی با اعلام اینکه بر روی هر چیزی دست می گذاریم چندین برابر نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته است، ادامه داد: مسؤولان باید در همه مراتب مسؤولیت در کشور پاسخگو باشند، از رئیس جمهور، نمایندگان و رئیس مجلس و دیگر نهادها باید در زمینه تورم فزاینده و بسیار بالا به مردم پاسخ دهند.
آملی لاریجانی با اشاره به اینکه هر کس به اندازه مسؤولیت خود باید در کشور پاسخگو باشد، یاداور شد: در استان مازندران که از استان های شاخص کشور است مشکلات خاص و فراوان داریم که مهمترین آن بحث برنج و مرکبات است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مازندران استان خاص است و با استان گیلان در برخی موارد مشترک خواهد بود، بیان کرد: مازندران بهترین برنج دنیا را تولید می کند، بهترین مرکبات کشور در این استان تولید می شود هرچند در استان هم تولیدکننده برنج و هم تولیدکننده مرکبات نالان و گله مند هستند.
وی با اعلام اینکه یکی از بزرگترین اشتباه دولت این بود که در فصل برداشت برنج و تولید دانه های سفید دست به صادرات هنگفت زده شد، گفت: گزارشات کامل در مورد برنج و مرکبات را طی چندین مرحله به رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه دادم و در بیان گزارش خدمت معظم له اعلام داشته پس از سه نوبت سفر در مازندران مردم در دیدارهای شان بسیار شاکی هستند هرچند باید مردم را راضی نگهداشته باشیم.
آملی لاریجانی با بیان اینکه گاهی فشار اجانب باعث تحریم و فشار از بیرون به داخل می شود و دشمن از هر طرف به ایران اسلامی هجوم اورده و در فروش نفت و دیگر موارد مشکل داریم، افزود: ولی بی تدبیری مسؤولان در درون را نباید به گردن دیگران بگذاریم.

وی بیان کرد: نباید کشاورزان به سمتی بروند که دست به ویلاسازی بزنند و وام های کلان و کمرشکن بگیرند ولی با قیمت ناچیز برنج به مشکلات اساسی برخورد کنند.

آملی لاریجانی با اعلام اینکه کدام تولیدکننده در جامعه سود 30 درصدی دارد که بانک ها از تولید و مردم در مقابل اعطای وام سود 30 درصدی دریافت می کنند، ادامه داد: امروزه تولیدکنندگان فقط برای اینکه کارخانه آنها زنده بماند و کارگر نان بر سر سفره خود ببرند سر پا هستند.
وی با اعلام اینکه در مازندران تولید برنج در حدود 2 میلیون تن است و در زمینه مرکبات زیادتر از نیازمان تولید داریم، خاطرنشان کرد: در زمینه مرکبات باید دست به صادرات بزنیم هرچند کشورهای زیادی به مرکبات خوش عطر و طعم مان نیازمند هستند و لازم است دولت دست به درست کردن زیرساخت ها بزند و زیربناهای صادرات ایجاد شود تا تولیدکنندگان دست به صادرات بزنند.
آملی لاریجانی با اشاره به اینکه نباید به سمت اقتصاد دولتی برویم، بیان کرد: هر زمان به سمت اقتصاد دولتی رفتیم متضرر شدیم و هر زمان اقتصادمان دولتی شده عقب نشسته ایم.
وی با اعلام اینکه اقتصاد باید با حضور مردم در صحنه عمل جاری بوده و دولت نقش نظارتی داشته باشد، متذکر شد: در مازندران روستاها به هم چسبیده اند و زمین های موجود کشاورزی هستند پس باید با کمک کردن به کشاورزان به تولید و اقتصاد کشور کمک کنیم و نهادهای دولتی باید کمک حال روستائیان باشند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: باید در زمینه بخشی از مشکلات زمین شالیزاری و اراضی در مازندران هر چه زودتر تصمیم گیری شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.