با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

رئیس‌جمهور تکلیف ایجاد پتروشیمی در میانکاله را مشخص می‌کند

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر/ رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: درباره احداث پتروشیمی در میانکاله تا زمانی‌که کار دست ما بود نظرمان را اعلام کردیم ولی اکنون از حوزه ما خارج شد و انشاءالله خود مجموعه رئیس‌جمهوری تصمیم‌گیری می‌کند.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بعداظهر امروز در سفر به مازندران گفت‌وگو با خبرنگاران با گرامیداشت یادوخاطره شهیدان رجایی و باهنر؛ اسوه‌های خدمت، اظهار کرد:  دستاوردهای دولت به‌عنوان زیرساخت‌های خدمت‌رسانی در حال افتتاح است.

وی با بیان اینکه روز گذشته ۵۷ طرح و پروژه ملی در سطح کشور در حوزه مسائل محیط زیست کشور را افتتاح کردیم، گفت: این مهم در حوزه‌های مختلف پاسگاه‌ها، ساختمان‌های محیط زیست، پایگاه‌های اطفای حریق، تصفیه‌خانه‌های متعدد و سایر بوده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با اعلام اینکه دولت مردمی دستاوردهای خودش را به مردم نشان می‌دهد، تصریح کرد: تصفیه‌خانه مجموعه کاله به‌عنوان مجموعه تولیدی موادغذایی کشور گام مهمی در صنعت گوشتی و لبنی کشور است، افتتاح این طرح خوبی در راستای جلوگیری از بسیاری از مشکلات و مسائل است.

سلاجقه بیان کرد: در دولت مردمی بحث ایجاد تصفیه‌خانه برای هر پروژه جدید صنعت و حتی مباحث مربوط به معدن اولویت اول است که دستاورد خیلی بزرگی است به این معنا که منابع آب با مشکل مواجه هستند و بازچرخانی آن در همان مجموعه در مدیریت مصرف آب موثر خواهد بود.

وی در ارتباط با آخرین تصمیمات درباره ایجاد پتروشیمی میانکاله، تصریح کرد: در این مسئله بحث فرد مطرح نیست،  بلکه دستگاه تخصصی محیط زیست همه کارها را در قالب فرآیند بررسی و اظهارنظر می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: الان باتوجه به فرآیند این پروژه در کمیسیون زیربنایی دولت است که خود رئیس‌جمهور تصمیمات نهایی را می‌گیرند.

سلاجقه با اعلام اینکه نظرمان را اعلام کردیم و از مجموعه ما خارج شد، گفت: تا زمانی‌که کار دست ما بود نظرمان را اعلام کردیم ولی اکنون از حوزه ما خارج شد و انشاءالله خود مجموعه رئیس‌جمهوری تصمیم‌گیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما مطالبه‌ای می‌خواهند که هم حفظ محیط‌زیست انجام شود و هم توسعه به نحو مطلوب صورت گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اعلام اینکه توسعه زیرساخت‌ها با مشکل مواجه است، گفت: ناترازی در بخش‌های مختلف کشور دال بر این است زیرساخت‌ها مشکل دارد ما در مجموعه محیط زیست مبتنی بر اصول علمی و قوانین و مقررات اعلام کردیم بن‌بستی وجود ندارد و حتما دنبال راهکارها هستیم ولی در این بحث خاص دولت خودش تصمیم می‌گیرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.