با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

زنده گیری مار پیتون در سطل زباله ای در آمل و تحویل به پارک حیات وحش

منتشر شده

در

مار پیتون خوش خط و خال امروز در یکی از سطل های زباله منطقه شهری آمل زنده گیری شده و به پارک حیات وحش چمستان تحویل داده شد.

نتشار فیلم مشاهده مار پیتون در سطل زباله منطقه کوچه بنفشه این شهر با بازخورد فراوان روبرو شد.

این مار خوش خط و خار با حضور مأموران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل زنده گیری شده و تحویل اداره حفاظت از محیط زیست این شهرستان شد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آمل ، با تأیید این خبر، اظهار کرد: این مار از نوع پیتون با نام علمی Pythonidae بوده که از خانواده مارهای بدون زهر است و سمی نیست ولی قدرت آواره زیادی دارد و در مواقع خطر برای دفاع گاز می گیرد.

دعاگو افزود: این گونه از گروه بزرگ ترین خانواده مارها هستند که در سطل زباله یکی از مناطق شهری توسط مأموران آتش نشانی زنده گیری شده است.

وی با اعلام اینکه احتمالا این مار توسط یکی از همشهریان نگهداری می شد که با توجه به عدم مهیا بودن شرایط نگهداری و حفاظت از آن، در سطل زباله رهاسازی شد، گفت: این مار پس از زنده گیری تحویل اداره حفاظت از محیط زیست آمل شد، چون این مار بومی منطقه مازندران نبوده است در طبیعت رهاسازی نشد و برای نگهداری به پارک حیات وحش چمستان شهرستان نور منتقل شد.

این گونه از گروه بزرگ‌ترین خانواده مارها هستند که در سطل زباله یکی از مناطق شهری توسط مأموران آتش نشانی زنده‌گیری شده است.

وی اعلام کرد: احتمالا این مار توسط یکی از همشهریان نگهداری می‌شد که با توجه به عدم مهیا بودن شرایط نگهداری و حفاظت از آن، در سطل زباله رهاسازی شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل با اعلام زنده گیری مار پیتون در سطل زباله منطقه ای شهری، اظهار کرد: این مأموریت سخت توسط مأموران امداد و نجات این سازمان انجام شد.

روح الله اسماعیلی با اشاره به اینکه این مار، بچه پیتون با ۷۰ سانتیمتر طول بوده است، افزود: این مار از گونه خانگی بوده و پس از گزارش مردمی به سامانه تلفنی 125 مشاهده شدن مار پیتون در سطل زباله فلزی گزارش شد.

وی با اعلام اینکه مأموران آتش نشانی در سریعترین زمان وارد میدان شدند و عملیات زنده گیری مار پیتون را انجام دادند، گفت: از همه هموطنان درخواست داریم تا گونه های جانوری، خزندگان، پرندگان و حیوانات را در خانه های خود نگهداری نکنند زیرا حیوانات و پرندگان متعلق به طبیعت هستند و نباید در بند باشند.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.