با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

شهادت در فلسطین، آرزوی شهید مدافع حرم حاج اسماعیل حیدری بود

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / همسر نخستین شهید مدافع حرم مازندران گفت: این شهید در آخرین شب زندگی خود اعلام کرد که در سوریه شهادت نمی‌خواهم و شهادت در فلسطین را آرزو دارم زیرا صهیونیست از روز ازل تخم کینه را در بین مسلمانان کاشت.

زهرا غلامی جمعه‌شب در اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم در مصلای میربزرگ، اظهار کرد: این روزها حال دلمان خوب نیست و با کودک‌کشی و نسل کشی غزه توسط صهیونیست‌های وحشی قلب مسلمانان رنجیده و آزرده است.

وی با اعلام اینکه شهید مدافع حرم حاج اسماعیل حیدری از جمله مدافعان حرم بود که در اولین روزهای جنگ سوریه خودشان را به این کشور رساندند، افزود: فرزندان، زنان و مردان مظلوم سوریه در نخستین سال حمله اجانب همانند این روزهای غزه بمباران و تیرباران شدند ولی جنگ سوریه توسط افرادی رقم خورد که لباس مسلمانی به تن داشتند و با نام اسلام وارد میدان شده و سر می‌بریدند.

همسر نخستین شهید مدافع حرم مازندران با تاکید بر اینکه شهید حیدری اصرار بر ورود به میدان جنگ سوریه داشت ولی به او اجازه ورود نمی‌دادند، تصریح کرد: سردار شهید حیدری مربی ارشد سلاح و از هوش استراتژیکی و شناخت موقعیت جنگی بسیار قوی برخوردار بود، این شهید خود از رزمندگان باتجربه دفاع مقدس بوده و بسیار مشتاقانه و با آرامش قلبی به جبهه‌های سوریه اعزام شد.

 غلامی با اشاره به اینکه شهید حیدری بسیج وطنی در سوریه راه انداخت، متذکر شد: بسیج وطنی سوریه از مرز و بوم خود دفاع می‌کرد و آن‌ها را در پادگان اعظمیه دمشق آموزش لازم می‌دادند.

وی با بیان خاطره سفر به سوریه با فرزندانش برای دیدار با سردار اسماعیل حیدری، یادآور شد: در همان سال با ورود به فرودگاه دمشق سکوت خاصی آنجا حاکم بود ولی پس از ورود به منطقه جنگی ترس زیادی داشتیم و آن شب شهید حیدری با دو دخترانش دیدار کرد.

وی با اعلام اینکه جنگ سوریه را به چشم خود دیدم، افزود: این شهید همیشه تاکید می‌کرد مردم سوریه مظلوم هستند و باید جهان اسلام از آنها حمایت کند.

همسر شهید مدافع حرم حاج اسماعیل حیدری یادآور شد: این شهید همیشه در هر مسابقه تیراندازی رتبه اول را کسب می‌کرد و در نخستین سفر ۱۷ روز در سوریه مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه شهید حیدری خیلی خوشحال بود که توانست در دفاع از حرم اهل بیت مفید بوده تا به بارگاه اهل بیت و حضرت زینب(س) کوچکترین خدشه‌ای وارد نشود، گفت: این شهید تلاش شبانه روزی در دفاع از حرم اهل بیت داشت و از آرزوهایش شهادت در جبهه فلسطین بود.

همسر شهید مدافع حرم شهرستان آمل خاطرنشان کرد: در آخرین شب زندگی، این شهید اعلام کرد که در سوریه شهادت نمی‌خواهم و شهادت در فلسطین را آرزو دارم زیرا صهیونیست از روز ازل تخم کینه را در بین مسلمانان کاشت و می‌خواهم از یهودی‌ها انتقام بگیریم.

غلامی با اعلام اینکه مبارزان زیادی در فلسطین با شهید حیدری ارتباط نزدیک و صمیمانه داشتند، گفت: مظلومیت مردم فلسطین همیشه مورد تأکیدشان بود و امروزه مبارزان غزه از شهدای کشورمان ایران الگو و درس گرفتند و دستاورد طوفان الاقصی از نتایج زحمات مدافعان حرم بود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.