با ما همراه باشید

سیاست

لزوم تقویت ارتباط دوسویه تجاری، اقتصادی و گردشگری با کشور قزاقستان

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / فرماندار ویژه آمل با اعلام آمادگی این شهرستان برای تبادلات تجاری و اقتصادی با کشور قزاقستان، گفت: امیدواریم در بخش صادرات و واردات ارتباط دوسویه برقرار شود همچنین زمینه گردشگری و گسترش صنعت توریست به مازندران بیشتر از گذشته تقویت شود.

ذات الله زارعی امشب در بازدید هیأت تجاری و اقتصادی ۳۵ نفره استان مانگیستائو کشور قزاقستان از مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران، اظهار کرد: قزاقستان از  کشورهای دوست و برادر است که با کشور ایران در بخش های مختلف صادرات و تبادل دارد.

وی با بیان اینکه آمل بیش از ۴۲۰ هزار نفر جمعیت و ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی دارد که با استقرار محور هراز نزدیکترین مسیر ارتباطی به پایتخت ایران محسوب می شود، افزود: این شهرستان از قدمت بسیار بالایی برخوردار دارد و از شهرهای تمدن ساز در ایران محسوب شده و نخستین پایتخت شیعیان جهان اسلام است.

زارعی با بیان اینکه در حوزه های صنعتی بیش از ۴۶ درصد صنعت مازندران در شهرستان آمل مستقر است، تصریح کرد: در زمینه کشاورزی و امنیت غذایی آمل بسیار شاخص و سرآمد خواهد بود که یک پنجم برنج تولیدی مازندران توسط کشاورزان این شهرستان تولید شده و بر روی سفره غذایی ۵ میلیون ایرانی قرار می گیرد.

فرماندار ویژه آمل با اعلام آمادگی آمل برای تبادلات تجاری و اقتصادی با کشور قزاقستان، خاطرنشان کرد: بازدیدهای خوبی هیأت تجاری و اقتصادی استان منگستائو از ظرفیت های تولیدی، صنعتی و اقتصادی آمل داشتند و امیدواریم در بخش صادرات و واردات ارتباط دوسویه برقرار شود.

زارعی گفت: آمل مردمان خونگرم و مهمان نواز دارد و امید داریم با توجه به موقعیت های ویژه گردشگری و تاریخی زمینه گردشگری و گسترش صنعت توریست قزاقستان به مازندران و شهرستان آمل بیشتر از گذشته تقویت شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.