با ما همراه باشید

سیاست

آمادگی قزاقستان برای تعمیق روابط تجاری با ایران

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر /معاون اول استان مانگیستائو کشور قزاقستان در سفر به ایران گفت: به عنوان نمایندگان کشور قزاقستان آمادگی داریم در زمینه فرهنگی، اقتصادی و تجاری همکاری لازم را با کشور ایران داشته باشیم و بسیار تمایل داریم این مناسبات تجاری تعمیق پیدا کند.

کولژانوف کانات معاون اول استان مانگیستائو کشور قزاقستان امشب در بازدید هیأت تجاری و اقتصادی ۳۵ نفره استان مانگیستائو کشور قزاقستان از مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران، اظهار کرد: قزاقستان با کشور ایران از گذشته تاکنون تبادلات و ارتباط خوبی داشته و دارد.

وی با اشاره به اینکه در سفر یک هفته ای به مازندران از بخش های مختلف اقتصادی، تولیدی، صنعتی، گردشگری و ورزشی بازدید داشتیم که سفر بسیار خوبی را برای ما رقم زد، افزود: در شهرستان آمل هم بازدیدهای گوناگون در زمینه تجاری، اقتصادی، صنعت، کشاورزی، تولید گل و گیاه و لبنیات داشتیم که از کارخانجات بزرگ و معتبر در منطقه هستند.

معاون اول استان مانگیستائو کشور قزاقستان با اعلام اینکه در این سفر از توانمندی های کشور همسایه مان ایران در زمینه دانش بنیان مطلع شدیم که به دستاوردهای موفقیت آمیز رسیدند، تصریح کرد: در کشور قزاقستان هم کشت برنج انجام می شود همچنین محصولات زیادی از برنج قزاقستان نیز صادر می شود.

کولژانوف کانات یادآور شد: با توجه به سیاست دولت قزاقستان و وزارت کشاورزی این کشور در راستای کاهش کشت برنج به لحاظ کمبود آب در کشورمان می توانیم در چشم انداز به صادرات برنج از ایران به کشور قزاقستان توافقاتی را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه برنج های ایرانی در مناطق مختلف قزاقستان وجود دارد و برای مردمان بومی نمونه های آشنایی است، خاطرنشان کرد: بسیار تمایل داریم این مناسبات تجاری تعمیق پیدا کند.

معاون اول استان مانگیستائو کشور قزاقستان خاطرنشان کرد: به عنوان نمایندگان کشور قزاقستان آمادگی داریم در زمینه فرهنگی، اقتصادی و تجاری همکاری لازم را با کشور ایران داشته باشیم.

وی یادآور شد: می تواند این همکاری های دو جانبه از سوی استانداری مازندران بین کشورهای ایران و قزاقستان فراهم شود و با مساعدت سرکنسول ایران در شهر آکتائو همکاری مان هر سال گسترده تر شود که این امر اهداف بزرگ قزاقستان در این سفر محسوب می شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.