با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

میزبانی مازندران از ۱۹ گروه نمایشی جشنواره تئاتر فجر

منتشر شده

در

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به میزبانی استان از جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر گفت: در این جشنواره ۱۹ گروه نمایشی از استان‌های مختلف کشور شامل دو‌ گروه از استان تهران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی حضور دارند.

حسین جوادی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی با اشاره به میزبانی این استان از جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر اظهار کرد: جشنواره تئاتر  منطقه‌ای فجر در چهار منطقه ساماندهی شده است.

وی گفت: در این جشنواره ۱۹ گروه نمایشی از استان‌های مختلف کشور شامل دو‌ گروه از استان تهران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: این جشنواره دروازه ورود به جشنواره بین‌المللی  تئاتر فجر است.

جوادی بیان کرد: این جشنواره در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۱ دی ماه برگزار می‌شود و سه سالن سلمان هراتی، حوزه هنری و بلک‌بارس برگزار می‌شود که ۵۰۰ نفر مهمان این جشنواره هستند و حدود ۶۰ نفر جزو عوامل اجرایی جشنواره به‌شمار می‌روند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه با بیان اینکه ۱۰ رشته مهم برای برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای در شهرستان‌های مختلف استان انتخاب شده است، افزود: سهمیه‌بندی شهرها در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی به صورت تخصصی برنامه‌ریزی شده که می‌توان از ظرفیت این مناطق استفاده کرد.

جوادی با بیان اینکه حضور فرهنگ و‌ هنر در دل مدارس از دیگر برنامه‌های ارشاد استان است، خاطرنشان کرد: اولین جشنواره نوجوان مازنی نیز آغاز خواهد شد که حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ دانش‌آموز برای این برنامه شناسایی شدند و بنا بر این است که از ظرفیت عظیم آنان استفاده شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.