با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

47 درصد صنعت و تولید مازندران در آمل مستقر است

منتشر شده

در

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آمل با اشاره به لزوم ارتباط تنگاتنگ صنعت و تجارت با رسانه، گفت: ۴۷ درصد صنعت و ۷۰ درصد صادرات مازندران در اختیار شهرستان آمل است.

مهدی باقریان جویباری در همایش رسانه، صنعت و افق های پیش رو به میزبانی دانشگاه فذا این شهرستان، اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگ تولید، صنعت و تجارت با رسانه می تواند پیشرفت روزافزون را به دنبال داشته باشد و علاوه بر تقویت نقاط قوت نقاط ضعف و کمبودها را جبران کند.

وی افزود: مسؤولیت پذیری اجتماعی بنگاه های اقتصادی می تواند عام پسندی آنها را بیشتر کند و برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در زمینه علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی فعالیت گسترده دارند و باید فعالان اقتصادی برای انجام مسؤولیت اجتماعی تشویق شوند.

باقریان با اشاره به اینکه آمل شهری ریشه دار و کهن است که در زمینه صنعت قدرتمند عمل می کند، یادآور شد: ۴۷ درصد صنعت و ۷۰ درصد صادرات مازندران در اختیار شهرستان آمل است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آمل با اعلام اینکه مبدأ، محور و مرکز صنعت واژه تولید است و تولید سهم بسزایی در صنعت دارد، بیان کرد: آمل شهری صنعتی، اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی و علمی است که این مهم وظیفه ما را سخت تر از گذشته می کند.

وی با اشاره به اینکه صنعت نیاز به ارتباط تنگاتنگ و قوی با رسانه دارد و بدون وجود رسانه و خبر نمی توان پیشرفت را شاهد بود، گفت: تمام کارایی جوامع به درست برقرار کردن ارتباطات و نقل و انتقال صحیح بین اجزای آن است، رسانه و خبرنگاران نقش برجسته در اطلاع رسانی دارند و بهبود فرآیند را شامل می شوند.

باقریان با اعلام اینکه آمل پرچمدار پیشرو بودن در صنعت، تولید، اقتصاد و اشتغال است، بیان کرد: در گذشته مردم با مراجعه هر صبح به کیوسک روزنامه می توانستند به اخبار و اطلاعات دسترسی پیدا کنند ولی امروزه جریان پذیرش اطلاعات و اخبار به صورت فعال در ۲۴ ساعت شبانه روز است و در هر ثانیه میلیون ها خبر تبادل می شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت در کنار رسانه و خبر می تواند پویا و اثرگذار باشد، گفت: باید انتقال اخبار، معرفی ظرفیت و نیازهای صنعت و رسانه دوسویه باشد.

رسانه قدرت بزرگی در برقراری ارتباط بین مردم و مسؤولان است

امام جمعه امامزاده عبدالله آمل در این همایش اظهار کرد: رسانه قدرت بزرگی در برقراری ارتباط بین مردم و مسؤولان است و نمی توان امروزه نقش و اثرگذاری آن را نادیده گرفت.

حجت الاسلام حسین حسین زاده برسمانی افزود: امروزه هر دستگاه و نهادی که رسانه و خبر را نادیده گرفت مسیر پس رفت و زوال خود را به دست خود رقم زد.

وی با بیان اینکه بخش امامزاده عبدالله در شهرستان آمل از بخش های صنعتی، علمی، درمانی، زیارتی، سیاستی، تفریحی و جنگلی است، خاطرنشان کرد: ارتباط صنعت با رسانه در جوامع امروزی بسیار مهم است و باید بیشتر از گذشته این ارتباط تقویت و گسترده شود.

حسین زاده با اعلام اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی که نگاه فرهنگی و انجام مسؤولیت اجتماعی دارند همیشه کارآمد و قدرتمند خواهند بود، گفت: اصحاب رسانه در انجام وظایف خود باید شفافیت، صراحت، صداقت، دقت و سرعت را اولیت قرار دهند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.