با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

مکان یابی جدید برای زباله آمل

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / فرماندار آمل گفت: سه مجموعه در مدیریت پسماند برای مکان یابی و جانمایی زباله در آمل وارد مذاکره شدند و کارهای مطالعاتی در حال انجام است.

ذات الله زارعی در همایش رسانه، صنعت و افق های پیش رو به میزبانی دانشگاه فذا این شهرستان، اظهار کرد: امروزه رسانه از بازوان پرتوان نهادهای دولتی است و حلقه اتصال بین مردم و مسؤولان محسوب می شود.

وی با اعلام اینکه رسانه در کشورهای غربی حدود ۴۰۰ سال قدمت دارد ولی در کشورمان ایران حدود ۱۵۰ سال از عمر رسانه می گذرد، افزود: با توجه به سابقه بیشتر غرب فرصت برای آنها در زمینه رسانه مهیاتر بوده و آنها امروزه بیشتر به محتوا توجه دارند.

فرماندار آمل با اشاره به اینکه رسانه حوزه مهم و بسیار مؤثر در کشور است و اثبات شده که تیر تبلیغات از تیزی شمشیر برنده تر خواهد بود، تصریح کرد: رسانه در فرهنگ سازی بسیار موثر است و می تواند فرهنگ ساز باشد، رسانه می تواند فرهنگ های غلط را از بین ببرد و توان جایگزینی ارزش و ضدارزش را دارند همچنین در رسانه در فرهنگ سازی و باورمندی جوامع مهم است.

زارعی با اعلام اینکه شهرستان آمل در حوزه اقتصاد از شهرهای برتر محسوب می شود، خاطرنشان کرد: یکی از مؤلفه های قدرت در کشورها حوزه اقتصاد است، کشوری که از لحاظ اقتصادی قدرتمند نباشد در دراز مدت دچار آسیب می شود.

وی با بیان اینکه تولید و صنعت از مهمترین حوزه ها در اقتصاد است، خاطرنشان کرد: ایران قوی و قدرتمند باید در حوزه صنعت و اقتصاد حرکت رو به جلو داشته باشد.

فرماندار آمل با بیان اینکه آمل شهر صنعتی است و با توجه به شاخص بودن در کشاورزی، یک پنجم تولید برنج استان را در اختیار دارد، یادآور شد: ۴۷ درصد صنعت و ۷۰ درصد صادرات مازندران در اختیار شهرستان آمل است.

وی با اعلام اینکه باید حوزه رسانه و صنعت در یک تعامل به سمت پیشرفت و تعالی پیش بروند، متذکر شد: این شهرستان آینده درخشان در حوزه صنعت و اقتصاد دارد همچنین آمل ظرفیت بالقوه قدرتمند و ارزش گذار داشته پس باید برای افق پیش روی صنعت، چشم انداز تعریف کرد و استراتژی لازم را در نظر گرفت.

زارعی با اشاره به اینکه آب یکی از ضرورت های این شهرستان در زمینه کشاورزی و آشامیدنی است، ادامه داد: حدود ۱۵ درصد آب استان در آمل تأمین می شود ولی این شهرستان در این زمینه فقیر بوده و از آب آشامیدنی خوب برخودار نیست.

فرماندار آمل با اعلام اینکه سد مخزنی هراز ۱۶ سال نیمه کاره رها شد ولی در دولت سیزدهم رشد خوبی به خود دیده است، افزود: ایجاد سد هراز با پسماند منطقه عمارت ارتباط ایجاد کرده و نباید مسیر پیشرفت سد هراز متوقف شود.

وی گفت: پس باید به فکر فریز کردن زباله موجود در عمارت باشیم و باید در زمینه مکان یابی و جانمایی زباله در مکان جدید رسانه ها به مسؤولان کمک کنند و علاوه بر نقد و ایراد حتما راهکار دهند تا شهرستان در مسیر توسعه و ریل پیشرفت قرار گیرد.

زارعی با اشاره به اینکه در بحث مدیریت پسماند رسانه ها کمک کنند، افزود: سد هراز چهارمین سد خاکی کشور و بزرگترسن سد مخزنی مازندران است پس نباید افرادی با نیت گوناگون مانع کار و پیشرفت شوند.

وی با اعلام اینکه اقدامات عمرانی در زمینه پسماند باید علمی و کارشناسی باشد، خاطرنشان کرد: سه مجموعه در مدیریت پسماند برای مکان یابی و جانمایی زباله در آمل وارد مذاکره شدند و کارهای مطالعاتی در حال انجام است.

فرماندار آمل با اشاره به اینکه براساس قانون مدیریت پسماند در شهرها با شهرداری و شورای اسلامی شهر است و فرمانداری به عنوان یکی از متولیان دولت، کمک حال خواهد بود تا مردم آمل از معضل زباله رهایی یابند، گفت: راهکار کارشناسی خبرنگاران باید منطقی و معقول در زمینه برون رفت از پسماند شهرستان باشد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.