با ما همراه باشید

تجارت

برنج کشاورزان مازندرانی در بازار بورس کالای کشاورزی عرضه می شود

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با بیان اینکه بورس کالای کشاورزی بازتاب و آینه کف بازار است، گفت: کشاورزان می توانند محصولات خود را در بازار مدرن بورس کالای کشاورزی عرضه کنند.

سید اسماعیل یزدان پناه شب گذشته در آئین افتتاح و آغاز چهارمین سال معاملات برنج طارم در بورس کالای ایران در مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران، اظهار کرد: بورس کالای کشاورزی برنج برای چهارمین سال پیاپی بازگشایی شد، با توجه به اینکه هر سال با پایان سال زراعی این نماد بسته می شود در سال زراعی جدید شاهد بازگشایی آن در بورس کالای کشور هستیم و امید داریم به عنوان یکی از ابزارهای مدرن و مهم در حوزه بازرگانی برنج بتوان در رونق بازار برنج گام بزرگی برداشت.

وی افزود: کشاورزان می توانند مستقیم برنج خود را از طریق بورس کالای کشاورزی به تمام نقاط کشور بفروشند و شفافیت قیمت برای کشاورزان و مصرف کننده با حذف واسطه ها می تواند رونق پولی مناسب برای بازار برنج ایجاد کند.

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با بیان اینکه در سه سال گذشته وضعیت عرضه برنج در بورس بسیار مطلوب بود، تصریح کرد: هرچند در سال های نخست فعالیت فرهنگ سازی و آشنایی مناسب انجام نشد ولی با گذشت زمان فرهنگ سازی شکل گرفته و امید داریم اصحاب رسانه و مطبوعات در این عرصه کمک حال باشند.

وی با اشاره به انجام آموزش های لازم برای عرضه برنج در بورس به کشاورزان و فرا گرفتن چگونگی ورود به بازار بورس، در مورد مزیت های ورود برنج به بازار بورس برای کشاورزان، یادآور شد: زمانی که کشاورزان ارتباطی با بازار ندارد نمی تواند مستقیم محصول خود را در بازار عرضه کند بنابراین تابع برخی عوامل در بازار و فروشنده ها می شود.

یزدان پناه ادامه داد: با ورود برنج به بورس کشاورزان می توانند محصولات خود را در یک بازار مدرن همانند بورس کالای کشاورزی که در آن قیمت ها مشخص است، عرضه می کند و می تواند درآمد خود را به صورت نقد پس از فروش دریافت کند البته در این روند کشاورزان مجبور نیستند همه محصول خود را بفروشد و می تواند براساس رفع نیاز فروش را انجام دهند.

وی با اعلام اینکه بورس کالای کشاورزی بازتاب و آینه کف بازار است، یادآور شد: با توجه به شفافیت قیمت و اطمینان خاطر در مصرف کننده، خروج کشاورزان از سردرگم بودن و حذف واسطه ها می توان ابزارهای رونق را در بورس شاهد بود.

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با اشاره به فعالیت در فرابورس، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل مهم تأمین منابع مالی این است که یک شرکت بتواند به صورت سهامی عام وارد بازار بورس شود و با افزایش سرمایه و ابزارهای مالی که وجود دارد به صورت مستقیم از طریق بورس تأمین مالی برای سرمایه در گردش و پروژه ها ایجاد کند.

وی در مورد روند صادرات برنج کشاورزان مازندرانی از طریق مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران، یادآور شد: برنامه های زیادی برای صادرات برنج در دستور کار قرار دارد هرچند در زمینه صادرات رقابت با کشورهای هند و پاکستان بسیار سخت و دشوار است پس باید بسیاری از موارد کیفی و بسته بندی رعایت شود.

یزدان پناه با اعلام اینکه برای گسترش صادرات باید بازاریابی و تبلیغات بسیار قدرتمند انجام شود تا بتوان محصول کیفی خود را عرضه کرد، بیان کرد: در این مسیر فعالیت های زیادی انجام دادیم و شرکت در نمایشگاه های مختلف بین المللی و حوزه خلیج فارس از دستاوردهای مهم است همچنین اخیرا دفتر برنج مازندران و پایانه تجاری برنج در سرای تجاری مسکو کشور روسیه را افتتاح کردیم تا پیگیری های لازم انجام شد و تفاهم نامه هایی با فروشگاه های زنجیره ای بزرگ دنیا منعقد کردیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.