با ما همراه باشید

سیاست

روحانیون برای مقابله با ناهنجاری فرهنگی باید بیشتر به میدان بیایند

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه روحانیت و علما سکان‌داران هدایت و روشنی هستند، گفت: برای مقابله با ناهنجاری فرهنگی باید روحانیون بیشتر به میدان بیایند، روحانیت فرصت‌های بی‌نظیر در اختیار دارد و باید با استفاده بهینه، به هنگام ورود پیدا کنند و همیشه در میدان باشند.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در آئین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه این شهرستان، اظهار کرد: با مطرح شدن حوزه‌های علمیه موضوعات درس، بحث، تعلیم و آموزش به میان می‌آید و در شهرهای مختلف باید علوم حوزوی رونق پیدا کند زیرا با همت بلند می‌توان به جایگاه والایی رسید.

وی با بیان اینکه با نگاه ژرف و رعایت معیارها باید روحانیت به موضوعات نگاه کنند، افزود: باید تلاش داشته باشیم تا تکیه بر روی اصالت‌های حوزوی باشد و براساس آن با خط شاخص و معیار لازم جلو رویم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: شهرستان آمل و استان مازندران در حوزه علم، فقاهت و اندیشه سرآمد جهان اسلام است،

وی با اعلام اینکه جایگاه روحانیت در دنیای پست مدرن و غبارآلود که رابطه بین علم و دین در آن بحث اساسی است، خاطرنشان کرد: علم از دین جدا نیست که هرکس راه خود را برود، دین باید به علم پوشش دهد و علوم انسانی در اولویت باشد.

حسینی‌بوشهری با تاکید اینکه در فضای جنگ بین علم و دین که سکولاریسم است کفه سنگین را به نفع علم رقم زدند، یادآور شد: امام راحل و رهبر انقلاب نگران مسئله رسالت بزرگ انقلاب است که حوزویان رشد کنند و با بالندگی و احاطه بر علوم مختلف از مکتب اهل بیت بهره بگیرند.

وی گفت: مکتب اهل بیت سرچشمه زلال است و انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری انبیای الهی را به همراه دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: انقلاب اسلامی برای آن است که زبان دین در جامعه حاکم شود و وظیفه روحانیت بسیار سنگین شده است البته باید این پرچم را همچنان برافراشته نگهدارند هر چند تلاش‌های فراوان برای پایین آوردن این پرچم برافراشته از سوی استکبار و اجانب شده است.

وی با اعلام اینکه دشمن به تعبیر رهبر انقلاب چینش درست و صحیح دارد، اظهار کرد: دشمنان تمام امکانات و دستگاه‌های اطلاعاتی دنیا را به جنگ دین، روحانیت و علما اورده اند و تنها مشکل شان انقلاب اسلامی نیست بلکه با ریشه اسلام و دین دشمنی دارند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه روحانیت و علما سکان‌داران هدایت و روشنی هستند، یادآور شد: اگر در جامعه ناهنجاری فرهنگی وجود دارد باید روحانیون بیشتر به میدان بیایند، روحانیت فرصت‌های بی‌نظیر در اختیار دارد و باید با استفاده بهینه، به هنگام ورود پیدا کنند و همیشه در میدان باشند.

حسینی بوشهری ادامه داد: معیار و ملاک روحانیون و طلاب قرآن است و باید با ادبیات فاخر و ارزشمند به گفتگو و بحث با مخالفان و موافقان پرداخت.

 وی با اعلام اینکه امروز بزرگان حوزه علمیه سربازان امام زمان و شاگردان مسیر امام جعفر صادق (ع) هستند، خاطرنشان کرد: امروز روحانیت ملجا و پناهگاه مردم هستند و در این تهاجم عجیب و غریب علیه روحانیت جایگاه روحانیون بسیار ارزشمند است.

حسینی بوشهری بیان کرد: باید با مردم صادق باشیم تا صادقانه با ما رفتار شود و اقبال و استقبال مردم بیشتر شود زیرا سخن، کردار و رفتار روحانیت در طول تاریخ حجت شرعی مقبول بوده است و خداترسی همیشه برای روحانیت از آغاز تا پایان راه باشد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.