با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

پیام آیت‌الله جوادی آملی در آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه شهرستان آمل پیام تصویری آیت الله عبدالله جوادی آملی مفسر کبیر قرآن و مرجع تقلید جهان اسلام آغاز شد.

سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه این شهرستان با پیام تصویری آیت الله عبدالله جوادی آملی مفسر کبیر قرآن و مرجع تقلید جهان اسلام همراه بود.

مفسر کبیر قرآن در این پیام اظهار کرد: باید یک حوزه علمیه پایا و مانا در راس دروس و امور خود قرآن کریم را قرار دهد و قرآن اصل آن باشد.

آیت الله جوادی آملی افزود: اساس کارمان قران کریم است و همه علما و بزرگان شیعه جهان اسلام بنای امور را بر قرآن گذاشتند.

وی با اعلام اینکه ما می توانیم و شما می توانید در مسیر قرآن با طهارت به دستاوردهای بزرگی برسیم، تصریح کرد: نباید خانواده به فرزندان فشار بیاورند که به کاری مشغول شوند و چه بکنند زیرا اگر آنها را به خوبی با قران اشنا کنند مسیر را پیدا می کنند.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه باید به فکر مشکلات جامعه و حل آن باشیم، یادآور شد: باید در دوره و عصر خود زندگی کنیم و انقدر دقیق باشیم که زندگی مان با کیفیت پیش رود همچنین در حوزه های علمیه سعی شود تا مجتهد تحویل داده شود.

وی بیان کرد: چشمه منشا آب زلال است و آب زلال می دهد و چیزی مخلوط ندارد بنابراین حوزه های علمیه باید زلال باشند و علمای خالص و زلال تحویل جامعه دهند.

مرجع تقلید جهان اسلام متذکر شد: به گونه ای حوزه های علمیه را اداره کنید که چشمه بار بیاورید که زلال نباشند نه استخر.

وی گفت: در حوزه های جامعه اسلامی نیاز جامعه را بدانید، باید آگاه باشید و بدانید نیازها چیست.
جوادی آملی بیان کرد: قرآن حرف روز است، فرزندان خود را براساس نیاز روز تربیت کنیم و بهترین نیاز روز قرآن است و فرزندان را قرآنی تربیت کنید.

وی در پایان گفت: باید از خدا بخواهیم ما را جزو خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی گرداند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.