با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

تحصیل 150 هزار طلبه در 500 مدرسه حوزوی / دعوت از نسل جوان برای علم آموزی در حوزه های علمیه

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه حدود 150 هزار نفر در 500 مدرسه حوزوی سراسر کشور فعالیت دارند و مردم همیشه در صحنه و نسل جوان مستعد کشورمان را به علمی اندوزی و علم آموزی در حوزه های علمیه دعوت می کنم.

 

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری با سفر به مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه های علمیه بر پایه شناخت، معرفت، تحصیل علم و کمال پایه ریزی شدند.

وی افزود: ما هرچه بتوانیم از بعد علمی حوزه های علمیه را گسترش دهیم و متناسب با نیازهای زمان گام های بلند برداریم، اقتضاعات زمان را بدانیم و بشناسیم رسالت خود را به درستی انجام دادیم.

حسینی بوشهری با اشاره به بیانات امام صادق(ع) در زمینه شناخت اقتضاعات زمان، تصریح کرد: باید دست به علم و دانشی بزنیم بتواند نیازهای جامعه را برطرف کند و گفتمان را به شکلی قرار دهیم که به مخاطب مان بیان و مطالب را منتقل کنیم موفق بودیم و در این راستا باید باب مفاهمه را بین مخاطبان مان باز کنیم.

وی با اعلام اینکه روحانیت برخلاف سایر مراکز آموزشی در طول تاریخ پیوسته در غم و شادی مردم شریک بوده است و این گونه نبود که فضای علمی و آموزشی را جدای از فضای ارتباط با مردم قرار دهد، گفت: به برکت انقلاب اسلامی دانشگاه ها هم این چنین عمل کرده و در غم و شادی در کنار مردم و شریک آنها هستند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: روحانیت بدون مردم نمی تواند به رسالت خود عمل کنیم زیرا مردم مخاطبان اصلی ما هستند.

حسینی بوشهری با تأکید بر تکرار واژه “ناس” در قرآن کریم، متذکر شد: مردم مخاطبان اصلی پیامبر اسلام و پیامبران الهی بودند و عالمان دین هم وارثان انبیا الهی هستند که همان رسالت را باید دنبال کنند، بنابراین روحانیون باید به نیازهای مخاطبان بپردازند، نقش هدایتگری، بصیرت افزاییی و نقش خدمات اجتماعی داشته باشند.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی، گفت: معظم له تأکید دارند که سه رسالت مهم را با توجه به موضوعات اصلی کشور سرلوحه قرار دهیم، مسئله هدایتگری که مقدمه آن علم آموزی است، بصیرت افزایی و بینش سیاسی دادن به جامعه و در کنار مردم همراه با ارائه خدمات اجتماعی است.

حسینی بوشهری با اعلام اینکه براساس گزارشات لازم در زمینه جذب طلاب نسبت به سال قبل افزایش خوبی داشتیم و این مهم با رشد 20 درصدی همراه بود، یادآور شد: حدود 150 هزار نفر در 500 مدرسه حوزوی سراسر کشور فعالیت دارند و در این بین حوزه های خواهران هم توانستند به رشد خوبی برسند.

وی با اشاره به مهیا بودن ظرفیت های مناسب برای علم اندوزی طلاب و روحانیون، ادامه داد: مردم همیشه در صحنه و نسل جوان مستعد کشورمان را به علم اندوزی و علم آموزی در حوزه های علمیه دعوت می کنم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: همانگونه نسل جوان و مردم به علم آموزی در دانشگاه ها علاقمندی نشان می دهند که البته با توجه به نیازهای کشور کار درستی است و فارغ التحصیلان دانشگاهی باید مسائل علمی جامعه را در ابعاد مختلف رقم بزنند، نیاز به استعدادهای خوب و درخشانی در حوزه های علمیه داریم تا بتوانند کانون های معرفت تشکیل دهند و جامعه در پرتو وجودشان به بهره معنوی برسد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.