با ما همراه باشید

تجارت

شناسایی ۱۳۱ نیاز فناورانه مازندران در رویداد تانا / اختصاص ۶۳ درصد نیازها به حوزه پسماند

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / دبیر رویداد تانا مازندران با اشاره به شناسایی ۱۳۱ نیاز فناورانه استان در این رویداد، گفت: ۸۳ نیاز در حوزه پسماند و محیط زیست با ۶۳ درصد بیشترین نیاز در حوزه پسماند و محیط زیست است.

محمد ابراهیم پور شامگاه چهارشنبه در رویداد رفع نیازهای فناورانه استان مازندران با عنوان «تانا»، اظهار کرد: رویداد تانا استان مازندران در زمینه توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری استان با هدف ترویج گفتمان نوآوری، توسعه و تقویت اکوسیستم نوآروی در استان با نگاه به مزیت های نسبی و ظرفیت های فناورانه و همچنین رفع مسائل و نیازهای استان دنبال شد.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در زمینه کلید حل مشکلات کشور و رسیدگی به مسائل اقتصادی، افزود: این رویداد کار خود را برای نخستین بار در مرکز رشد آمل آغاز کرده و با ایجاد کمیته های مختلف به نیازسنجی پرداخته است.

دبیر رویداد تانا مازندران با اشاره به رفع نیازهای فناورانه در این جشنواره، تصریح کرد: محورهای رویداد پسماند و محیط زیست، کشاورزی و صنایه وابسته و تجیزات پیشرفته صنایع است.

ابراهیم پور با اعلام اینکه در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته ۲۱ نیاز استخراج شد بیان کرد: با تشکیل کمیته های علمی، مالی و پشتیبانی و اطلاع رسانی ۱۹ جلسه برگزار شد که در حوزه تجهیزات پیشرفته صنایع نیز ۲۷ نیاز احصا شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۳۱ نیاز مازندران در رویداد تانا استخراج شد، ادامه داد: برخی مشکلات کشور با نیازسنجی حل خواهد شد همچنین در حوزه پسماند و محیط زیست نیز ۸۳ نیاز استخراج شده که بیشترین نیاز در این حوزه بوده است.

دبیر رویداد تانا مازندران با اعلام اینکه ۶۳ درصد نیازها در حوزه پسماند برآورد شد، افزود: در زمینه کشاورزی ۱۶ درصد و در بخش تجهیزات پیشرفته صنایع ۲۱ درصد نیاز مشخص شد.

ابراهیم پور با اعلام مشارکت ۹ سازمان دولتی و اداره کل به همراه ۲۸ شرکت، واحد صنعتی و دو شهرداری در رویداد تانا، خاطرنشان کرد: امروزه حوزه پسماند و محیط زیست از مشکلات مهم مازندران است و می خواهیم با نیازهای فناورانه با دانش فنی بالا دست به رفع نیاز بزنیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی تجاری، حمایت و تامین مالی صاحبان ایده در حوزه محیط زیست، ادامه داد: در چند روز گذشته ۱۴ ایده در مازندران احصا شده که ۳ ایده منجر به قراداد شد.

ابراهیم پور با اعلام اینکه آماده رفع نیاز جامعه هستیم و نیازمند همکاری با بخش های دولتی و خصوصی خواهیم بود، گفت: تمام نیازهای موجود مازندران در سامانه نان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ثبت شده و شرکت ها و صاحبان صنایع می توانند با شناسایی نیازها با پارک علم و فناوری وارد مذاکره شده و انعقاد تفاهم نامه همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رویداد تقاضا محور تانا مازندران با توجه به چالش های موجود در استان برگزار شد، ادامه داد: در این راستا پارک‌ علم و فناوری مازندران مشکلات استان در سه محور پسماند و محیط زیست، کشاورزی و صنایع وابسته و تجهیزات پیشرفته صنایع را احصاء کرد همچنین توانایی‌های فناورانه شرکت ها هم شناسایی شد و با برگزاری نشست‌های تخصصی درمورد راهکارهای حل مشکل، زمینه انعقاد قرارداد میان بخش عرضه (محققان و شرکت‌های دانش‌بنیان) و بخش تقاضا (صنعت و دستگاه‏های اجرایی) فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه در رویداد ۱۳۱ نیاز فناورانه توسط ۳۷ سازمان دولتی و غیردولتی استخراج شد، گفت: برای تأمین مالی اجرای پروژه، صندوق ملی محیط زیست هم در این رویداد برای پروژه های که به کاهش آلاینده های محیط زیستی جلوگیری از تخریب، حفاظت از منابع طبیعی و احیاء و بهره برداری پایدار از منابع پایه و محیط زیست و تنوع زیستی باشد، تأمین مالی می کند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.