با ما همراه باشید

سیاست

لزوم ایجاد کنگره ملی و ستاد کشوری حماسه اسلامی 6 بهمن آمل

منتشر شده

در

امل نیوز- قربانعلی مسافر / فرماندار ویژه آمل با اشاره به برگزاری ستاد استانی گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن، گفت: امیدواریم در سال های آینده کنگره ملی و ستاد کشوری گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن ارتقا پیدا کند.

ذات الله زارعی عصر امروز در نشست خبری هفته بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ این شهرستان، اظهار کرد: یکی از مهمترین اتفاقات در تاریخ پرافتخار و زرین شهرستان آمل خلق حماسه ششم بهمن است که مردان و زنان دیار علویان نشان دادند همیشه پای کار هستند و خودجوش بساط کمونیست ها را در هم پیچیدند.

وی با اشاره به اینکه مردم آمل برای همیشه در تاریخ پایان مارکسیسم را در ایران اسلامی رقم زدند، افزود: مردم این شهرستان خودجوش بدون سازماندهی دولتی با فطرت پاک مقابل کمونیست ها که در خیال خام خود تصرف کامل آمل را در سر می پروراندند، ایستادند و هزاران سنگر در آمل شکل دادند.

فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه آملی ها در زمستان سرد و سوزان سال ۱۳۶۰ حماسه ای خلق کردند که نه تنها در تاریخ شمال کشور بلکه در تاریخ ایران اسلامی ماندگار و اثرگذار بوده است، تصریح کرد: بدخواهان نظام اسلامی و انقلاب در ارزیابی خود غلط کردند و پیش خود فکر کردند که با ورود به شهر آمل مردم با آنها همراه خواهند شد و با توجه به شرایط ویژه استراتژیکی این شهرستان، با در اختیار گرفتن آمل می توانند به مازندران، شمال کشور و پایتخت احاطه پیدا کنند ولی چنان سیلی محکمی از مردان و زنان آملی خوردند که تاریخ به خود ندیده است.

وی با اشاره به اینکه آمل تاریخ ژرف و بزرگی دارد و با بیش از یک هزار و ۲۰۰ سال قدمت در تشییع، نخستین مرکز حکومت شیعی علویان پس از حکومت امام علی(ع) است، بیان کرد: آمل فرهیختگان، چهره های علمی، فقاهتی، عرفانی، فلسفی و ادبی بسیار زیاد به خود دیده است و در عصر حاضر علامه ذوالفنون مرحوم آیت الله حسن حسن زاده آملی و مفسر کبیر قرآن آیت الله جوادی آملی از مفاخر بی بدیل و بی نظیر آملی در جهان هستند.

زارعی تأکید کرد: کمونیست ها در ارزیابی خود از آمل دچار دچار خطای محاسباتی مهلک شدند و تصورشان براساس محاسبات لکه ای و ناچیز بود که می خواستند به آمل حمله کرده و با تسخیر و همراهی مردم این شهر شمال کشور را در اختیار بگیرند.

معاون استاندار مازندران با اعلام اینکه آمل همیشه محل هجمه ها از قبل پیروزی انقلاب اسلامی با وجود گروه های چپ بوده که با حضور در بین مردم دست به ترغیب و تشویق آنها به سوی افکار و عقاید خود می کردند، بیان کرد: در سال های اخیر تاکنون هم انواع هجمه های فرهنگی دشمنان نسبت به مردم آمل زیاد شده زیرا آمل قلب تپنده در شمال کشور است و مردم آن در هر برهه از تاریخ محکم ایستادند.

وی با بیان اینکه در حماسه ششم بهمن مردم آمل با تقدیم ۴۱ شهید در کمتر از ۱۰ ساعت طومار مارکسیسم در ایران را در هم پیچیده و پرونده آنها را برای همیشه بستند، یادآور شد: امام راحل در وصیت نامه سیاسی الهی خود با نام بردن از آمل دست به اقدام جهانی و ماندگار در تمام طول تاریخ کرده و از مردان و زنان غیور این شهر قدردانی و تشکر کرد، خاطرنشان کرد: امام راحل حتی در آن زمان بیان کردند که هم اکنون صدای شکسته شدن سوسیالیست را می شنوم و چند سال بعد نظام سوسیالیستی در دنیا از بین می رود.

زارعی با اعلام اینکه امروزه نظام غرب هم به سرکردگی آمریکا در مسیر نابودی قرار دارد، یادآور شد: نباید حماسه ششم بهمن در سالگرد خود تنها به آمل بسنده شود بلکه باید نگاه کشوری و استانی به این حماسه داشته باشیم البته امسال ستاد استانی گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن با حضور استاندار مازندران برگزار شده و این ستاد از شهرستانی بودن به استانی ارتقا پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امید داریم در سال های آینده کنگره ملی و ستاد کشوری گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن ارتقا پیدا کند، هرچند حماسه اسلامی ششم بهمن محوری ترین برنامه شهرستان است و برنامه های این رویداد بزرگ به صورت هفته گرامیداشت حماسه اسلامی مردم آمل برگزار می شود.

زارعی با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی با فرزندان شاهد و ایثارگر این شهرستان، گفت: چهارم بهمن امسال همایش بزرگ پدران آسمانی و روز پدر در آستان امامزاده عبدالله.برگزار می شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.