با ما همراه باشید

سیاست

ساخت سریال فاخر ۴۰ قسمتی حماسه ۶ بهمن آمل به سیما فیلم واگذار شد

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس ستاد مردمی حماسه اسلامی ششم بهمن آمل با بیان انجام اقدامات اساسی در راستای ماندگاری، حفظ و نشر این حماسه اسلامی، گفت: ساخت سریال فاخر ۴۰ قسمتی به سیما فیلم واگذار شده و عوامل تولید آن مشخص شد.

علی امانی عصر امروز در نشست خبری هفته بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ این شهرستان اظهار کرد: مردم آمل در حماسه اسلامی ششم بهمن دست به کار بسیار بزرگی زدند و در یک نیم روز با تقدیم ۴۱ شهید و جانبازان فراوان بساط کمونیست ها را در هم پیچیدند.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در مورد حماسه ششم بهمن، افزود: معظم له در دیدار مردم مازندران در بهمن سال ۱۳۸۸ فرمودند که شهر هزار سنگر این تعبیر کمی است؟ حرف کوچکی است؟ قضیه ششم بهمن آنقدر اهمیت داشت که امام بزرگوار ما آن را در وصیتنامه تاریخی خود هم مندرج کردند، آن را یادگار گذاشتند؛ یعنی فراموش نشود. حالا چرا فراموش نشود؟ برای اینکه حوادث تاریخی، هم درس است، هم عبرت است.

امانی تصریح کرد: رهبر انقلاب در همان دیدار بیان کردند که «هزار سنگر» یعنی چه؟ ظاهر قضیه این است که در درون شهر، مردم در مقابل گروه های اشرار و متجاوز سنگر درست کردند، حالا یا هزار تا، یا بیشتر یا کمتر، اما من یک تفسیر دیگری دارم، این سنگرها سنگرهای درون خیابان ها نیست، این سنگرِ دل ها است؛ هزار تا هم نیست، هزاران سنگر است به عدد هر مؤمنی، هر انسان با انگیزه باشرفی، یک سنگر در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد.

رئیس ستاد مردمی حماسه اسلامی ششم بهمن آمل با اشاره به برگزاری ستاد استانی گرامیداشت حماسه ششم بهمن با حضور استاندار مازندران، بیان کرد: برنامه حماسه ششم بهمن امسال براساس مصوبات گذشته استاندار مازندران به عنوان رئیس ستاد گرامیداشت برگزار می شود همچنین دو جلسه ستاد استانی در ساری و شهرستان آمل برپا شده و پیگیری مصوبات جلسات انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ستاد شهرستانی حماسه ششم بهمن هم در کنار ستاد استانی برگزار می شود، یادآور شد: امسال برای نخستین بار از ۱۵۰ نفر از خانواده شهدا، رزمندگان و جانبازان حماسه ششم بهمن و جنگل با حضور استاندار مازندران، معاونان استاندار، مدیران کل و مسؤولان ستادی دیدار صمیمانه داریم.

امانی با بیان اینکه در راستای ماندگاری، حفظ و نشر حماسه سازان ششم بهمن باید به سمت ایجاد آثار و انجام کارهای ماندگار برویم، ادامه داد: ساخت سریال فاخر ۴۰ قسمتی حماسه بهمن سال 1360 به سیما فیلم واگذار شده و عوامل تولید مشخص شد، همچنین در این زمینه حدود ۱۰ هزار سند تقدیم سیما فیلم شده و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای این سریال در نظر گرفته شد همچنین انتظار داریم سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان صدا و سیما هم اعتبارات خوبی لحاظ کنند.

وی با اشاره به راه اندازی مؤوسسه فرهنگی هنری چند منظوره ۶ بهمن، خاطرنشان کرد: مسیرهای ثبت مؤوسسه انجام شده و در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

امانی با اشاره به مصوب شدن اردوی راهیان جنگل در راستای اردوی راهیان نور، گفت: امسال اردوی راهیان نور جنگل برای دانش آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شد تا از مناطق جنگلی حساس که موقعیت استراتژیکی و حیاتی محسوب می شوند بازدید شود.

وی با اعلام برگزاری نشست صمیمانه با جانبازان ششم بهمن و حماسه جنگل، بیان کرد: سه سال است که زنگ حماسه و مقاومت به مناسبت سالگرد حماسه اسلامی ششم بهمن آمل در مدارس مازندران به صدا در می آید و امسال هم زنگ مقاومت به صورت همزمان در سالروز گرامیداشت شهدای ششم بهمن انجام می شود.

امانی با اشاره به اینکه مسلم عابدیان دونده نام آشنای از روز ۱۳ دی امسال به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی دوی فرا استقامت خود را از کرمان به مقصد شهرستان آمل آغاز کرد، گفت: این دونده روز پنجم بهمن با حضور در گلزار شهدای آمل با نام و یاد شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن کار خود را در این شهرستان به پایان می برد.

رئیس ستاد مردمی حماسه اسلامی ششم بهمن آمل با اشاره به کاشت ۴۱ نهال به نیت ۴۱ شهید در هفته چهل و دومین سالگرد حماسه اسلامی ششم بهمن، بیان کرد: مهرواره دختران شهرستان آمل با عنوان من هم یک طاهره هستم از دیگر برنامه های محوری است همچنین برگزاری کنگره علمی و پژوهشی ششم بهمن در دانشگاه مازندران، برگزاری برنامه محوری ششم بهمن با حضور یکی از مسؤولان عالی رتبه کشور، یادواره شهدای جنگل در استان های شمالی، شب شعر حماسه و مقاومت مازندران، جشنواره امیری خوانی، اعزام یادگاران و روایان ششم بهمن به شهرهای مختلف شمال، برگزاری رویدادهای فرهنگی و ورزشی مختلف و مطرح شدن حماسه آملی ها در خطبه دوم نماز جمعه سراسر کشور توسط ائمه جمعه از برنامه های شاخص است.

وی با اشاره به اینکه دیدار با مقام معظم رهبری از مطالبات به حق مردم دیار هزار سنگر است و پیگیر این دیدار معنوی هستیم، گفت: همه با هم باید دست به دست هم دهیم و بیشتر از گذشته حماسه اسلامی ششم بهمن، افتخارآفرینی و رشادت مردان و زنان دیار هزار سنگر و ویژگی بارز این حماسه در آن برهه حساس زمان را برای احاد مردم، نسل جوان و  نوجوان و آیندگان معرفی کنیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.