با ما همراه باشید

سیاست

شهدای ایران اسلامی از مکتب عاشورایی و حسینی درس دشمن ستیزی آموختند

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / یکی از یادگاران دفاع مقدس با اشاره به اینکه شهدای کشورمان درس آموخته مکتب اهل بیت بودند، گفت: شهیدان ایران از مکتب حسینی و عاشورایی درس دشمن ستیزی، مبارزه، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالمان تاریخ را آموختند.

سردار سرتیپ پاسدار جهانبخش حسن نیا عصر جمعه در یادواره ۶ شهید روستای سوته کلا در حسینیه سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: شهدا نیازمند یادواره و سوگواره نیستند بلکه یادواره شهیدان راهواره ای برای ما است تا راه را گم نکنیم و به بیراهه نیافتیم.

وی افزود: شهدا دست به معامله با خداوند زدند و برای همیشه زنده اند پس شهیدان شفاعت می‌کنند و بسیاری از افراد هم سراغ داریم که پس از نوسل و تمسک به شهدا گره از مشکلات شان باز شد.

 فرمانده اسبق تیپ نیروی مخصوص ۵۸ مالک اشتر مازندران تصریح کرد: شهدا زنده تر از آن چیزی هستند که ما تصور می‌کنیم پس شهدا شفاعت می‌کنند و به عنوان چراغ روشن و پرنور در حال نورافشانی و هدایت‌گری هستند.

 حسن‌نیا بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس شهدا و رزمندگان با دست خالی در شرایط بسیار بد آب و هوایی جنوب و غرب کشور توانستند مقابل ابرقدرت‌های دنیا بایستند و حتی یک وجب از خاک کشورمان را به بیگانگان واگذار نکنند البته باید بدانیم رژیم بعثی از حمایت‌های فراوان مالی، نظامی و انواع سلاح دنیای غرب، استکبارگران و آمریکا بهره می‌برد و جدیدترین موشک‌ها، سلاح و گازهای شیمیایی در هشت سال دفاع مقدس بر روی مردم بیگناه و بی‌دفاع کشورمان ریخته شد.

وی با اشاره به اینکه شهیدان را فقط شهیدان می‌شناسند، تصریح کرد: خداوند دو اسامی خاص و عام دارد و شهید از اسامی خاص خداوند است.

فرمانده اسبق تیپ نیروی مخصوص ۵۸ مالک اشتر مازندران با اعلام اینکه خداوند در قرآن وعده داد افرادی که در راه خداوند دست به جهاد می‌زنند و به شهادت می‌رسند، مپنداریم که مرده اند بلکه آنها زنده هستند و برای همیشه نزد خداوند رزق و روزی همیشگی دارند، یادآور شد: شهادت بالاترین نوع از مرگ است و ارزش و اجر شهدا را فقط خداوند می داند.

حسن‌نیا با اعلام اینکه در ۸ سال دفاع مقدس ۲۱۰ هزار و ۲۴۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی شد، خاطرنشان کرد: در یک نگاه آماری در می‌یابیم که در هر روز از ایام دفاع مقدس به صورت میانگین ۷۲ شهید تقدیم شد که این اعداد نشان از رمز و راز الهی دارد.

وی با اشاره به اینکه شهدای کشورمان درس آموخته مکتب اهل بیت بودند و در مجالس روضه و ذکر مصیبت پرورش یافتند، متذکر شد: شهیدان ایران اسلامی از مکتب حسینی و عاشورایی درس دشمن ستیزی، مبارزه، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالمان تاریخ را آموختند.

این یادگار دفاع مقدس با اشاره به اینکه این شهید در قلوب مردم جای داشت و نه تنها مردم کشورمان بلکه جامعه اسلامی و جهان اسلام را سوگوار کرد، متذکر شد: حاج قاسم سلیمانی بسیار به اهل بیت ارادت داشت و عاشق حضرت زهرا(س) بود حتی در کرمان بیت الزهرا داشته و مراسم عزاداری اهل بیت و معصومان در آنجا انجام می شد.

وی با اشاره به اینکه ساده زیستی، مردمی بودن، ولایتمداری، دشمن‌ستیزی، دلیرمردی، شجاعت، مبارزه با ظلم و حمایت از مظلومان در زندگی فردی و اجتماعی حاج قاسم سلیمانی موج می زد، گفت: در عراق زیاد تشییع جنازه امر مرسوم نیست ولی پس از شهادت سردار سلیمانی تشییع بی‌نظیر ۲۰ میلیون نفری در بغداد، کربلا، نجف و دیگر شهرهای عراق به راه افتاد و حتی عراقی‌ها خواستار دفن پیکر پاک این شهید در جوار بارگاه امام حسین(ع) در کربلا بودند.

حسن‌نیا با اعلام اینکه مجالس شهدا دارای برکات زیادی است که نمی‌توان آنها را به زبان آورد، گفت: شهدا شفاعت کننده و مستجاب الدعوه هستند پس باید در مسیر شهدا گام برداریم تا رستگار شویم و حرکت در مسیر خلاف شهدا باعث ضلالت، گمراهی و نابودی می‌شود.

به گزارش فارس، شهید مجید منصوری، شهید اسدالله حقیقت، شهید علی اکبر گلپور، شهید ایرج خزایی، شهید مهربان علیزاده و شهید رحمت‌الله فرج‌پور از روستای سوته کلا شهرستان آمل تقدیم انقلاب اسلامی و اسلام شدند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.