با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

پایان داوری 463 اثر بخش رسانه ششمین اشکواره ملی حسینی

منتشر شده

در

دبیر بخش رسانه اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی گفت: داوری 463 اثر بخش رسانه ششمین اشکواره ملی حسینی با معرفی برترین های سه بخش سرمقاله و یادداشت، گزارش و مصاحبه پایان یافت.

قربانعلی مسافر عصر امروز در حاشیه برگزاری برنامه های جنبی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویداد مهم فرهنگی و مذهبی در استان مازندران و شهرستان آمل در حال رقم خوردن است که ششمین دوره آن به روزهای پایانی خود رسید.

وی افزود: تاکنون در این همایش بزرگ فرهنگی و هنری توانستیم به دستاوردهای فاخر و ارزشمند دست یابیم همچنین این دوره از رقابت ها پس از طی مراحل استانی، منطقه ای و فرا منطقه ای هم اکنون نخستین تجربه خود در گستره ملی را تجربه می کند.

دبیر بخش رسانه اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی با اشاره به اینکه در بخش رسانه خبرنگاران نام آشنای زیادی از استان‌های مختلف کشور آثار فاخر خود را به دبیرخانه اشکواره حسینی ارسال کردند، تصریح کرد: این رویداد مهم ملی با موضوع امام حسین(ع)، نهضت عاشورا، قیام حسینی، مدافعان حرم و فرهنگ عاشورایی برگزار شده و بسیاری از صاحبان قلم و اندیشه آثار خود در زمینه آداب و رسوم سنتی و بومی خود در محرم برای اعتلای نهضت حسینی و فرهنگ عاشورایی را به رشته تحریر درآورده اند.

مسافر خاطرنشان کرد: پس از انتشار فراخوان آغاز فعالیت اشکواره حسینی هنرمندان تا ۳۱ مرداد امسال زمان برای ارسال آثار داشتند ولی با توجه به استقبال پرشور اصحاب رسانه و خبر این زمان به مدت ۱۰ روز تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۴۶۳ اثر از خبرنگاران و هنرمندان ۱۶ استان کشور به دبیرخانه اشکواره ملی حسینی ارسال شد، گفت: آثار از استان هایی همانند آذربایجان شرقی، مازندران، گیلان، فارس، اصفهان، خوزستان، هرمزگان، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، لرستان، زنجان و دیگر استان‌ها در سه بخش سرمقاله و یادداشت، مصاحبه و گزارش شرکت کردند که پس از استان مازندران بیشترین آثار ارسالی از استان خراسان رضوی بود.

مسافر با اعلام اینکه آئین اختتامیه همایش ملی فرهنگی هنری اشکواره حسینی 28 شهریور امسال ساعت 19 در سالن همایش های دانشگاه شمال شهرستان آمل برگزار می شود، بیان کرد: آثار ارسالی به بخش رسانه از استان های کشور از سطح کمی و کیفی بسیار بالایی برخوردار بود و این مهم کار داوری را برای هیأت داوران بسیار سخت کرده بود.

دبیر بخش رسانه اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی گفت: با پایان دور نخست داوری، تعداد 165 اثر از بین 463 اثر ارسالی به مرحله نهایی راه یافتند و در پایان نفرات برتر بخش های سرمقاله و یادداشت، گزارش و مصاحبه به دبیرخانه اشکواره ملی حسینی معرفی شدند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.