با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

اندیشه‌های علامه حسن‌زاده آملی برگرفته از اسلام ناب بود

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اندیشه‌های علامه حسن زاده آملی برگرفته از اسلام ناب محمدی بود، گفت: یکی از ویژگی های بارز ایشان ولایت پذیری و اطاعت از ولایت فقیه بود.

آیت‌الله علی معلمی شب گذشته در آئین دومین سالگرد ارتحال علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی در آستان امامزاده ابراهیم(ع)، اظهار کرد: آمل شهر فقاهت، علم، اندیشه، تدبر و سیاست است که چهره‌های علمی و فقهی زیادی از این شهرستان در جهان اسلام زبانزد و شاخص هستند.

وی در مورد شخصیت وارسته علمی، اجتماعی و عرفانی سالک توحیدی و عالم ربانی همانند علامه حسن زاده آملی، افزود: معظم له از شخصیت‌های بارز و بزرگ علمی و عرفانی بودند که در رشته‌های مختلف علمی همانند ریاضیات، نجوم، ادبیات، علوم غریبه، هیئت، طب اسلامی و دیگر علوم تبحر خاص داشتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در مازندران با بیان اینکه حضرت علامه حسن‌زاده آملی اساتید بزرگ، علمای وارسته و مراجع تقلید زیادی را به خود دید، تصریح کرد: شخصیت‌های بی‌نظیر همانند علامه دهر نه تنها برای شهرستان آمل و استان مازندران بلکه برای جهان اسلام افتخار بزرگ است.

معلمی با اشاره به اینکه آمل در میادین مختلف و برهه‌های تاریخی انقلاب اسلامی تاریخ‌ساز بوده و حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ مردم دیار هزار سنگر در نابودی کمونیست‌ها برای همیشه در تاریخ ماندگار و جاوید شد، متذکر شد: مردم این شهرستان ولایتمدار بوده و در برهه‌های مختلف در صحنه بودند و حضور پرشور آنها فراموش نشدنی است.

وی با اعلام حاکمیت اسلام در کشور اسلامی، یادآور شد: رویدادهای مختلف تاریخی کشورمان برای تبیین در کتاب‌های درسی کمتر دیده می‌شود و نباید زمان های بسیاری از تاریخ را از دست داد بلکه باید بیشتر به تبیین و تشریح ولایت فقیه پرداخت و با درج آن در متون درسی دهنیت نسل نوجوان و جوان کشور را واکسینه کرد.

امام جمعه قائمشهر با اعلام اینکه شاهد هستیم که تبلیغات گسترده استکباری بر افکار جوانان دختر و پسر این مرز و بوم تأثیر زیادی گذاشته است،گفت: ملت ایران افراد همیشه در صحنه هستند که در فتنه سال ۱۳۸۸ با حضور خودجوش حماسی بساط فتنه گران را در هم کوبیدند و برای همیشه از صحنه روزگار محو کردند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از اندیشه ناب محمدی و تفکر ارزشمند امام راحل در تشریح نقش برجسته ولایت فقیه در جامعه اسلامی است، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز علامه حسن‌زاده آملی ولایت‌پذیری و اطاعت از ولایت فقیه بود و حضور ارزشمند این عالم وارسته چه در قبل انقلاب اسلامی، چه در روزهای پیروزی انقلاب و بعد از آن چراغ راه برای هدایت و تبیین بوده است.

معلمی با اشاره به اینکه باید علامه ذوالفنون را در تعابیر مقام معظم رهبری شناخت و درک کرد، گفت: این عالم انقلابی و بی نظیر اسطوره زمان بوده و در حکمت، دانایی، اندیشه و عرفان همانند خود نداشت.

وی بیان کرد: این عالم وارسته بر نفس خود تسلط داشتند و همیشه در حال مراقب از نفس بودند پس باید در زندگی فردی، اجتماعی و اعتقادی خود از این عالمان وارسته و بزرگ الگو بگیریم تا سعادتمندی و بزرگی در دنیا و آخرت نصیب‌مان شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.