با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

بررسی رفع موانع تولید ۲ هزار واحد صنعتی کشور تا پایان سال

منتشر شده

در

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با اعلام اینکه حدود یک هزار واحد تولیدی و صنعتی از سال گذشته در زمینه رفع موانع تولید بررسی شد، گفت: تعداد ۲ هزار واحد صنعتی تا پایان سال مورد بررسی رفع موانع تولید قرار می گیرند.

غلامرضا الله بداشتی عصر امروز در همایش سراسری فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج کارگری مازندران با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ که توسط مقام معظم رهبری به مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است، اظهار کرد: کارگران قشر زحمتکش و پرتلاش جامعه هستند که چرخه تولید و اقتصاد را با دستان خود به چرخ در می آورند.

وی با اعلام اینکه راهبرد سال جاری براساس مهار تورم و رشد تولید صادر شده است، افزود: بسیج کارگری با تلاش کارگران در راستای شعار سال باتوجه به برنامه های علمی، دانش بنیان و ظرفیت گروهای مختلف مأموریت خود را آغاز کرد.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با بیان اینکه هم‌اندیشی و مطرح کردن موانع تولید، بررسی موانع سر راه، بیان راهکارها و حل مشکلات با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و صاحب نظران این عرصه در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: استان مازندران همیشه یک استان شاخص و پیش رو در حل مسائل اقتصاد صنعتی است و از نواحی صنعتی و تولیدی بزرگی بهره می‌گیرد.

الله‌بداشتی با اعلام اینکه اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به مازندران به عنوان نخستین استان در کشور، خاطرنشان کرد: مازندران از استان های شاخص در برگزاری جشنواره اقتصاد مقاومتی است و واحدهایی که توانستند از شرایط سخت و بحران اقتصادی عبور کنند مأموریت خود را به خوبی انجام دادند پس با سربلندی تحریم ها را بی اثر کرده و باید این واحدهای موفق به دیگر دستگاه ها معرفی شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت گسترده بسیج کارگری مازندران از ابتدای سال جاری در حوزه اقتصادی و رفع موانع، متذکر شد: با بررسی مشکلات شرکت های کوچک و کلان می توان براساس شاخص های اقتصاد مقاومتی در زمینه دانش بنیان حرکت کرد.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با اعلام پایان بررسی‌های اقتصاد مقاومتی مازندران و معرفی ۳۵ واحد، بیان کرد: این واحدها در حوزه ملی دوباره ارزیابی می شوند تا مورد تقدیر قرار گیرند.

الله‌بداشتی با بیان اینکه حدود یک‌هزار واحد تولیدی و صنعتی از سال گذشته در زمینه رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفتند، ادامه داد: با رفع موانع تولید ۶۷۰ واحد دوباره احیا انجام شده است تا واحدهای تولیدی به کار و کارآفرینی بازگشت داشته باشند.

وی گفت: تا پایان سال جاری تعداد ۲ هزار واحد صنعتی مورد ارزیابی و بررسی رفع موانع تولید قرار می گیرند.

مسؤول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران در این نشست تصمیماتی اظهار کرد: تعداد پایگاه های بسیج کارگری در سال ۱۴۰۰ حدود ۸۰ پایگاه بوده که هم اکنون این تعداد به ۱۶۰ پایگاه رسیده است که فعالیت گسترده و اثرگذار دارند.

سید جواد حسینیان افزود: اثرگذاری در رفع مشکلات واحدهای تولیدی و کارگران با هیأت اندیشه ورز بررسی می شود.

وی گفت: اقدامات موثری با جلسات هیأت اندیشه ورز مازندران انجام شده و در زمینه نشان اقتصاد مقاومتی در سطح کشور مازندران جزو استان‌های برتر است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.