با ما همراه باشید

تجارت

ایجاد جاذبه‌های گردشگری موجب تبدیل مسافران به گردشگران می‌شود

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / استاندار مازندران گفت: با ایجاد جاذبه‌های گردشگری و بوم‌گردی می‌توان مسافران را در مازندران به گردشگر تبدیل کرد و در روستاها حداقل ۲۴ ساعت مدت اقامت را افزایش داد.

سید محمود حسینی‌پور در آئین افتتاح پروژه‌ها و نشست با مدیران، دهیاران و اعضای شورای شهر و روستاهای بخش دشت‌سر در آستان مقدس امامزاده ولی روستای بلیران، اظهار کرد: در سفر به این شهرستان می‌خواهیم مسائل و مشکلات را چاره اندیشی کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در تمام روستاها مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند و مشکلات را رصد کردند، افزود: آمل صنعتی ترین شهر مازندران است و از مردمان سخت کوش بهره می‌گیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در سفر اخیر به کشور روسیه از شرکت‌های کشتیرانی بازدید داشتیم که در زمینه موتور با توجه به تحریم مشکلاتی داشتند و می‌توانند از صنعتگران آملی بهره بگیرند، تصریح کرد: آمل از کم نظیرترین مسیر گردشگری در شمال است و هر یک از کوه‌ها می‌توانند مقصد بسیار مناسب برای گردشگری باشد ولی متاسفانه ما هنوز نتوانستم مسافران را تبدیل به گردشگر کنیم و مدت اقامت را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل اقتصادی مان به دلیل وجود تحریم‌ها است، متذکر شد: هم‌اکنون جزو پنج کشور قدرتمند و تعیین کننده دنیا هستیم، البته در بخش اقتصاد مشکلاتی وجود دارد و محاصره اقتصادی در آن بسیار اثرگذار است ‍بنابراین باید تلاش شود تا است تحریم دشمنان را بی اثر کنیم.

حسینی‌پور با اعلام لزوم احیای روستاها که از اولویت‌های دولت مردمی است، خاطرنشان کرد: در مدت زمان گذشته به میزان ۱۰ سال آسفالت داشتیم و طرح آبرسانی برای یک هزار و ۵۰۰ روستای مازندران تصویب شد.

وی با اشاره به اجرای شبکه فیبر نوری در سطح شهرها و روستاهای مازندران بیان کرد: باید روستاها که منشا تولید است احیا شوند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در آمل می‌توان روستاها را تبدیل به طلا کرد، اظهار کرد: اولویت مان متعالی کردن روستاها است، شخصیت‌های بزرگ ورزشی، مذهبی، علمی زیادی در آمل درخشش دارند و نباید از ظرفیت‌های بی نظیر این شهر غافل شد.

وی بیان کرد: ۲۵۰ میلیون تومان برای اجرای امورات دهیاری های منطقه اختصاص داده می‌شود و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای ایجاد سرویس بهداشتی در منطقه نمونه گردشگری بلیرون در دستور کار قرار گیرد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه بیشترین مشکل روستاها مسائل مربوط به بافت روستایی است، ادامه داد: بافت روستایی باید اصلاح شود و برای هر فردی که در روستاهای شهرستان آمل بخواهد ساخت و ساز کند مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۵ درصد اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه ساخت پل‌های ارتباطی در هدف‌گذاری قرار دارد، بیان کرد:‌ تقویت برق‌رسانی در روستاها از دیگر اولویت‌ها در دولت مردمی است، همچنین میزان یک هزار و ۴۰۰ روستا از دو سال گذشته تاکنون انجام شد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه با ایجاد دامدارای صنعتی در روستاها می‌توان مقصد گردشگری ایجاد کرد، ادامه داد: باید این مهم در بین مسوولان سرعت داشته باشد.

وی صنعت گردشگری را یکی از هدف‌گذاری دولت در مازندران دانست و یادآور شد: با ایجاد جاذبه‌های گردشگری و بوم‌گردی می‌توان مسافران را در مازندران به گردشگر تبدیل کرد و در روستاها حداقل ۲۴ ساعت مدت اقامت را افزایش داد.

حسینی‌پور بیان کرد: جمعیت مازندران به شدت در حال تهدید است و در جوانی جمعیت وضعیت خوبی نداریم بنابراین باید با فرهنگ‌سازی اقدامات اساسی در جوانی جمعیت انجام شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.