با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

توسعه پایدار ، برنامه اصلی استاندار جدید مازندران

استاندار جدید مازندران محور تحولات مدیریتی در استان را در دوره جدید مبتنی بر توسعه پایدار دانست و گفت : تغییر مدیریتی خود به خود اصالت ندارد

منتشر شده

در

محمد اسلامی شامگاه سه شنبه در دیدار رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در استان مازندران با وی افزود : مازندران ظرفیت های بسیار خوبی در بخش های مختلف دارد که باید بهره برداری از آنها مبتنی بر توسعه پایدار باشد.
وی توجه به محیط زیست و مسایل اجتماعی را در کنار پیشرفت اقتصادی از مولفه های توسعه پایدار برشمرد و تاکید کرد : استان سرسبز مازندران که مورد توجه ویژه گردشگران در تمامی فصول سال است ، محیط زیست شکننده دارد و در هر برنامه توسعه ای باید حفاظت از محیط زیست مورد توجه قرار گیرد.
استاندار مازندران با تاکید بر این که توجه به محیط زیست به معنای سد کردن راه توسعه نیست ، توضیح داد : مفهوم توسعه پایدار بر پایه هشیاری انسان نسبت به خودش و نسبت به منابع طبیعی و محیط زیست استوار است و روشی را پیشنهاد می کند که در آن هم توسعه محقق می شود تا نیازها را بر طرف کند و هم محیط زیست حفظ خواهد شد .
** تحولات مدیریتی با نگاه به توسعه پایدار
استاندار جدید مازندران محور تحولات مدیریتی در استان را در دوره جدید مبتنی بر توسعه پایدار دانست و گفت : تغییر مدیریتی خود به خود اصالت ندارد ، بلکه معطوف به ایجاد تحول در استان با اتخاذ سیاست ها و رویکردهایی است که آسیب های اجتماعی و زیست محیطی را کاهش دهد.
اسلامی افزود : باید با ایجاد و حفظ انسجام ، همبستگی و یکپارچگی ، با منطق توسعه پایدار ، بهسازی ، نوسازی و سازندگی استان را در دستور کار قرار دهیم و این پیام را در ابتدای ورودم به استان و جلسه معارفه دادم که هیچ وقفه ای نباید در سازندگی استان ایجاد شود.
وی اولین دستورالعمل برای مدیران استان را در چارچوب توسعه پایدار ، زدودن زباله از چهره استان برشمرد و گفت : انتظار این است که زباله زدائی از چهره استان در سریع ترین زمان ممکن آغاز شود تا از وضعیتی که دچار آن است رهائی یابد.
استاندار مازندران به ورود بیش از 40 میلیون گردشگر در سال به استان اشاره کرد و افزود : زیبنده مازندران نیست که در حاشیه جاده ها ، شهرها و روستاها و در جنگل ها و سواحل آن انباشته از زباله باشد و باید هر مدیری در حوزه فعالیت خودش فوری نسبت به پاکسازی چهره استان از زباله اقدام کند.
اسلامی مهم ترین داشته مازندران را طبیعت زیبای آن دانست و تاکید کرد : این غیر قابل تحمل است که محیط زیست و طبیعت استان که می تواند با بهره برداری درست به مهم ترین محور توسعه استان تبدیل شود ، اینگونه مورد بی مهری قرار گیرد.
استاندار مازندران نقش مردم را در حراست و حفاظت از محیط زیست و طبیعت بی بدیل توصیف کرد و اظهار داشت : تجربه بشری ثابت کرده است هر جا مردم به عنوان رکن توسعه مورد توجه قرار گرفته و دخالت داده شدند ، توسعه پایدار رقم خورده است و اکنون نیز در استان مازندران مردم باید محور توسعه باشند.
محمد اسلامی از دوشنبه 15 آبان ماه با حضور وزیر کشور به عنوان بیست و دومین استاندار مازندران سکان استانداری را در دست گرفت .

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.